Crisismediatraining
Een crisis kan een zorgvuldig opgebouwde reputatie vernietigen. In een crisissituatie journalisten te woord staan, is daarom een vak apart. Wat moet je zeggen om de schade niet nog groter te maken? Hoe hou je de regie over je communicatie? En hoe blijf je kalm als de druk immens groot is? In deze mediatraining leer je er alles over.
Tijdens de training zag ik mijzelf per oefening groeien en beter worden.Voor wie:
Bestuurders, CEO’s, woordvoerders en andere professionals die bij een crisis antwoord geven op vragen van journalisten.
Resultaat:
Deze mediatraining leert je specifieke vaardigheden voor crisiswoordvoering:
- Wat kun je wel zeggen en wat beter niet?
- Hoe hou je de rust en regie ondanks dat er van alles tegelijk lijkt te gebeuren?
- Hoe zorg je voor een eenduidige boodschap?
- Hoe hou je speculatie en feiten uit elkaar?
- Hoe voorkom je verkeerde beeldvorming in de (sociale) media?
-
Crisismediatraining: hoe blijf je kalm als de druk immens groot is
Werkwijze
Het is onze overtuiging dat je leert door te ervaren. We oefenen specifieke vaardigheden voor interviews tijdens crisissituaties. Daarbij focussen we zowel op de inhoud (korte boodschappen) als op de vorm (hoe ondersteunt non-verbale communicatie je boodschap optimaal). In slechts een paar minuten moet je jouw boodschap namelijk helder en met overtuiging kunnen presenteren. De balans tussen gepaste emotie en slagvaardigheid om de crisis op te lossen is daarbij cruciaal. De cases voelen levensecht aan zodat je echt ervaart hoe het is om hoge druk de media te woord te staan. Want als je iets niet hebt tijdens een crisis, dan is het tijd.
Samen versterken we waar je al goed in bent en werken we aan je valkuilen. We nemen de oefeningen op video op en geven je eerlijke feedback. We zoeken samen de grenzen van je comfortzone op, maar het uitgangspunt is dat je uiteindelijk met meer zelfvertrouwen en met meer vaardigheden journalisten te woord staat.
Anderen bekeken ook:
Trainers
De mediatrainers zijn ervaren woordvoerders die gespecialiseerd zijn in crisiscommunicatie. Mediatrainers met alleen een journalistieke achtergrond houden meestal vast aan hun persoonlijke interviewstijl. Maar de ene journalist is de andere niet.. Wij werken daarom bewust met trainers die een achtergrond hebben als woordvoerder. Zij hebben tegenover veel verschillende journalisten gestaan en zetten die ervaring in tijdens de training.
Vanwege hun achtergrond bij organisaties kunnen ze actief meedenken over de mediastrategie en kernboodschap. In de evaluaties geven deelnemers aan dat deze ervaring een belangrijke meerwaarde is in onze mediatrainingen.
In binnen- en buitenland
We verzorgen in heel Nederland mediatrainingen. Met enige regelmaat trainen we ook in andere landen. We beschikken over meerdere professionele studio's.
We delen onze kennis
Download: Voorkom de tien meest gemaakte fouten bij crisis
voorkom-de-tien-meest-gemaakte-fouten-bij-crisis.pdfBedankt!
Vul je e-mailadres in en ben de eerste die nieuws leest.
Bedankt!
is nu een van de eerste die onze laatste updates ontvangt!