Ik ben een millennial. Hallo, millennial.
Afgelopen donderdag bezocht ik de marketing en innovatie beurs van 2017. Wat bleek? Ik was het onderwerp van de dag! Buiten het feit dat ze mij dat wel even hadden mogen vertellen was ik natuurlijk zeer vereerd.
Ik ben namelijk een millennial. Hallo, millennial. Ik ben door twee babyboomers opgevoed, die mij met hun onverdeelde aandacht hebben grootgebracht. Dit zoals elke andere millennial, met een videocamera op mijn neus. Mocht je je dus afvragen waarom ik continue selfies maak, ik ben niet anders gewend.
Ik ben onderdeel van de grootste generatie van dit moment. Dat is de reden waarom iedereen mij op dit moment probeert te analyseren. Ik behoor namelijk tot de meest invloedrijke en rijkste generatie. Wij betreden al een tijdje de arbeidsmarkt. Ik ben behoorlijk anders dan de generaties voor mij. Zo verwacht ik dat de wereld net zo snel reageert als mijn smartphone, heb ik een enorme bullshitradar en die 3000 merkboodschappen per dag weet ik prima te filteren.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken heb ik erg veel zorgen over de wereld. In de afgelopen jaren heb ik namelijk vooral gezien hoe het niet moet. 9/11, de financiële crisis en IS hebben mij een niet zo positief beeld van de wereld gegeven. Joh? Tijd om het anders te gaan doen. Ik en mijn millennial vrienden geloven namelijk in dat anders doen. Ons geloof in bedrijven die een andere weg kiezen, is dan ook groot.
Naast dat ik millennial ben, ben ik ook communicatieprofessional bij Bex*communicatie. Bijna dagelijks denk ik: HUH? Of om in vakjargon te praten: ‘Ik proef een sentiment, maar zou het ook anders kunnen?’ Ja het kan anders en we moeten ook anders. De wereld verandert sneller dan ooit. Ook in het communicatielandschap hebben we grote stappen te maken. Om bij te blijven moeten we relevant blijven. En dit kan alleen als we weten wat er gebeurt op maatschappelijk niveau. Hierop in kunnen spelen als organisatie verbetert het beeld van hoe er in- en extern naar organisaties wordt gekeken. Dit is niet nieuw. Dit vanaf de kant van een millennial bekijken wel.
Bex*communicatie gaat je daarbij een handje helpen. Ik ben namelijk niet de enige millennial bij Bex*communicatie. Samen vormen wij Bex*underground en wij geven je een kijkje op de wereld en het communicatielandschap door onze ogen. We zullen onze HUH-vraag in kaart brengen en je daarbij laten zien dat het zeker anders kan.