Co-campagne boekt mooie resultaten
In de wet langdurige zorg is vastgelegd dat iedereen binnen de WMO en WLZ recht heeft op cliëntondersteuning.
Cliëntondersteuners beschikken over kennis van het aanbod in zorg en ondersteuning en ze weten de weg hiernaartoe. Toch wordt er weinig tot geen gebruik gemaakt van deze dienstverlening. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Zorgverzekeraars Nederland, de Nederlandse Gemeenten en overige cliëntondersteuningsorganisaties vroegen Bex*communicatie om de bekendheid en vindbaarheid van cliëntondersteuning te vergroten.
Vraag
Vergroot de bekendheid en vindbaarheid van cliëntondersteuning bij (potentiële) cliënten en verwijzers.
Strategie
Door middel van intieme video’s maakten we de toegevoegde waarde van cliëntondersteuning duidelijk. We creëerden een authentieke cross-mediale campagne met echte verhalen uit de praktijk en gaven cliëntondersteuners een gezicht. Daarnaast maakten we cliëntondersteuning toegankelijk door de term cliëntondersteuning terug te brengen naar ‘Co’ en één centrale plek te ontwikkelen waar je als cliënt en verwijzer terechtkunt: www.clientondersteuning.co.nl.
Resultaten (tot nu toe)
De campagne heeft op bijna alle vlakken de vooraf beoogde resultaten overtroffen.
- Meer dan 2,5 miljoen mensen kwamen in aanraking met de campagne. Hiervan bezochten er 36.781 actief de campagnewebsite.
- 3.296 mensen bekeken gemiddeld twee campagnevideo's.
- Gemiddeld bezoeken 128 mensen dagelijks de website.
De campagne wist succesvol cliëntondersteuning onder de aandacht van de doelgroep te brengen en wist vraag en aanbod bij elkaar te brengen.