Een nieuwe positionering voor BIVAK
BIVAK (Bijzonder innovatief vakonderwijs) is een nieuwe zesjarige opleiding in Cranendonck.
Omschrijving
Bedrijven uit de omgeving, de gemeente Cranendonck en het BRAVO! college Cranendonck slaan de handen ineen en investeren gezamenlijk in technisch geschoolde werknemers die voor de gemeente en de regio belangrijk zijn. BIVAK is uniek. Waar veel opleidingen moeite hebben om de verbinding te maken met de arbeidsmarkt, zijn het bij BIVAK de bedrijven zelf die de studenten opleiden voor de arbeidsmarkt. Een unieke kans die BIVAK-studenten ook nog een baangarantie bij deze organisaties oplevert.
Vraag
Zet het innovatieve 6-jarige techniek opleiding BIVAK op de kaart door een authentieke en sprankelende merkidentiteit en effectief communicatieplan om de herkenbaarheid en vindbaarheid te vergroten.
"De doelgroep is jong en typeert zich door een intrinsieke motivatie om met techniek bezig te zijn en om in hun eigen omgeving (zuid oost-Brabant) te leren en werken."
-
BIVAK
-
-
-
Facebook
Strategie
De doelgroep is jong en typeert zich door een intrinsieke motivatie om met techniek bezig te zijn en om in hun eigen omgeving (zuid oost-Brabant) te leren en werken. Bex* ontwikkelde een passende en authentieke positionering ‘Ga op een technische ontdekkingsreis met BIVAK)’. Een slogan die leerlingen stimuleert om meer over techniek te leren op een nieuwe 6-jarige techniekopleiding.
Waar je bij een techniekopleiding al snel voor stoere mannelijke kleuren zoals blauw en groen kiest. Besloten we de huisstijl BIVAK onderscheidend en toegankelijk te maken. Door warme kleuren en eigen leerlingen te fotograferen, ontwikkelde we een authentieke en toegankelijke uitstraling. Een die past bij een Brabantse school, waar je zes jaar lang leert en werkt. Het diagonale grid zorgt voor een stoere en technische uitstraling, die de verschillende middelen gemakkelijk aan elkaar verbind. Zo ontwikkelden we een visuele identiteit, die de warme en innovatie kant laat zien van de praktijkgerichte school.
Naast het ontwikkelen van een nieuwe merkidentiteit in woord en beeld schreven we een communicatieplan om de herkenbaarheid en vindbaarheid binnen Budel te vergroten.
Resultaat
Een sprankelende en vernieuwende merkidentiteit die BIVAK onderscheidend op de kaart zet.