Het Coronavirus: adviezen en tips

Iedereen heeft inmiddels te maken met de gevolgen van het Coronavirus. We weten niet wat ons nog te wachten staat en hoe lang het gaat duren. Wij geven op deze pagina praktische adviezen en tips.

Block afbeelding
Podcast: crisiscommunicatie en Coronavirus Crisisexpert Noud Bex over crisiscommunicatie en het Coronavirus | Bex* Impact Academy Podcast.
Block afbeelding
Managen van het Coronavirus Het Coronavirus kan gevolgen hebben voor gezondheid van mensen (medewerkers, klanten, patiënten, bezoekers, leveranciers), continuïteit van de productie, dienstverlening of leveringen, reputatie en continuïteit van uw organisatie.
Block afbeelding
Coronavirus - communicatiestrategie Maak de volgende uitgangspunten in uw communicatiestrategie: Kies voor een insteek (zowel voor het crisismanagement als de crisiscommunicatie) van daadkracht en zorgvuldigheid: laat zien dat u verantwoordelijkheid en passende maatregelen neemt.
Block afbeelding
Bij een vermoeden van besmetting, bij ernstig zieken, bij overlijden? Neem onmiddellijk contact op met de GGD. In geval van een besmetting kunt u te maken krijgen met de autoriteiten, zoals:
Block afbeelding
Leerervaringen crisisteam Ruim een maand na de eerste Coronavirus besmetting, kunnen we een balans opmaken en de eerste leerervaringen formuleren. Niet eerder werden we maatschappelijk zó breed en intens met een crisis geconfronteerd die levensbedreigend is voor veel mensen. De eerste leerervaringen op een rij.
Tips voor productief thuiswerken Peter van den Besselaar

Thuiswerken lijkt een tegenstelling met teamwerk, maar dat hoeft helemaal niet. Als je maar zorgt voor het engagement.

Block afbeelding
Sparren, advies of praktische ondersteuning

Behoefte aan een woordvoerder? Wilt u verzekerd zijn van 24/7 bereikbaarheid? Bel dan: 088 505 90 01 of mail: nbex@bexcommunicatie.nl

Alles voor woordvoerders Adviezen en tips in 1 overzicht Block afbeelding
Woordvoerder nodig? Bel Bex*, 24/7 beschikbaar Ineens ben je in het landelijke nieuws, je telefoon staat roodgloeiend omdat journalisten continu bellen. En er staan journalisten met microfoons en camera’s voor de deur, die een reactie willen. Je hebt geen idee of en hoe je die te woord moet staan. En je beseft dat er afbreukrisico’s zijn, zelfs bij goed nieuws.
Crisisexpert Noud Bex: spreek mensen aan op hun emoties Block afbeelding
Jhorna Erkens: communicatie in tijden van Corona Ongeveer ieder uur verschijnen er nieuwe berichten en vooral ook vele geruchten over het Coronavirus. En met elk bericht komen er meer vragen van medewerkers en loopt de onzekerheid op. Mag ik nog naar een cursus? Kan die vergadering doorgaan? Ik werk thuis maar wat moet ik doen als ik mijn dagen niet gevuld krijg?
Block afbeelding
24/7 crisisabonnement Dag en nacht verzekerd van ondersteuning
In het nieuws: HR&Communicatie