Bex*communicatie en crises in de zorg
Bex*communicatie is één van Nederlands grootste adviesbureaus voor in- en externe communicatie met vestigingen in Amsterdam en Eindhoven.
Met haar specialisme crisiscommunicatie is Bex* marktleider in Nederland en adviseert het bureau jaarlijks bij meer dan 80 crisissituaties. Het crisisteam van Bex*communicatie bouwde een jarenlange ervaring op met tientallen uiteenlopende crises per jaar en is gespecialiseerd in crisiscommunicatie in de zorg. Onze dienstverlening bestrijkt het gehele traject: van preventie en voorbereiding, advisering over de aanpak van een concrete crisissituatie tot evaluatie en nazorg.
Onze crisis expert hebben in de zorgsector ervaring met de volgende soorten crises:
- medische calamiteiten, behandel/verzorgings/bejegenings issues
- onderzoek/sancties Inspectie voor de Gezondheidszorg
- onrust/verslechterde relatie onder patiënten/cliënten, familie/verwanten/wettelijk vertegenwoordigers
- onrust/verslechterde relatie stakeholders (Inspectie voor de Gezondheidszorg, zorgkantoor, zorgverzekeraars, gemeenten, enz.)
- negatieve media-aandacht, ernstige geruchtenvorming, (imago)schade
- uitlekken vertrouwelijke informatie, cybercrime zoals hacking
- onrust onder medewerkers, arbeidsconflicten, vakbondsacties/stakingen
- bestuursconflicten, bestuurscrisis, ontslag op staande voet van directie/bestuur
- actiegroepen, boycots
- acute financiële problemen, (dreigend) faillissement
- afpersingen, bedreigingen, bommeldingen, chantage, geweldpleging, gijzelingen (zelf)moord, ontvoering, sabotage, terrorisme
- onderzoek/vervolging Openbaar Ministerie
- brand, explosie, technische calamiteiten, grote (ernstige) ongevallen, milieucalamiteiten
- (voedsel)besmettingen/verontreiniging
- technische calamiteiten
- discriminatie
- ethische problemen
- seksuele intimidatie of ongewenste intimiteiten