Relevante content voor een relevante groep mensen
Voor € 10,- met je gezin met de bus naar de Efteling. Tof! Maar, voor wie is dit nou relevant?
Samen met Arriva zijn we gaan kijken naar het aanbod. Ok, je kunt met 4 personen voor € 10,- naar de Efteling met de bus. Maar, voor wie is dit aanbod relevant? Samen kwamen we tot de conclusie dat het aanbod relevant is voor mensen die, volgens de dienstregeling, binnen maximaal een half uur reizen bij de Efteling arriveren.
De vervoerskundige van Arriva heeft de dorpen en steden in kaart gebracht die in de relevante doelgroep vallen. Op basis van deze data hebben we de campagne met social en display advertising opgezet, aangevuld met de doelgroep van mensen die via Facebook hebben aangegeven dat ze de Efteling leuk vinden.
-
Met de bus naar de Efteling
-
Social Advertising | Facebook banner
-
Display Advertising | Half-page ad
-
Display Advertising | Banner
Resultaten
De campagne heeft mooie resultaten opgeleverd. Voor de Display Advertising zijn er 1.071 extra klikken en een hoge CTR van 0,16% (prognose: 0,08%) gerealiseerd! Voor de Facebook campagne zijn er 1.500 extra klikken behaald binnen het mediabudget. Hierdoor hebben de Facebook ads een gemiddelde CTR behaald van 1,15% (benchmark: 1,00%).
Disclaimer
Belangrijk onderdeel van onze aanpak is onze 'disclaimer'. In alle campagnes voor Arriva communiceren we vooraf dat wij de (potentiële) reizigers tot aan de voordeur brengen, maar dat het vanaf dat moment aan Arriva is om de conversie te verzorgen. Daar hebben wij (nog) geen invloed op.