Interne communicatie

Succesvolle communicatie begint altijd in eigen huis. Interne communicatieprofessionals richten zich steeds meer op het adviseren en begeleiden om álle medewerkers communicatiever te maken.

Terug naar
Wat we doen op gebied van Engagement
Ons aanbod

Je kunt bij ons terecht voor advies, training, coaching en begeleiding op gebied van:

Block afbeelding
Communicatie, organisatie en strategie vloeien in elkaar over

Dit spel is een inventieve manier om tot acties te komen met het communicatieteam.

Block afbeelding
Dialoog training

Een goede dialoog versnelt ontwikkeling en verbetering.

Block afbeelding
Communicatiever maken van jouw organisatie

De rol van de communicatieprofessional verandert. Door de digitalisering van de samenleving kan iedereen zich eenvoudig verbinden met de omgeving. Daarom is management van communicatie steeds belangrijker.

Block afbeelding
Verbeter interpersoonlijke communicatie

Communicatieprofessionals richten zich op allerlei vormen van communicatie in de organisatie, maar niet perse de interpersoonlijke communicatie.

Block afbeelding
“Anders werken vraagt nog iedere dag toelichting” Blog van Peter van den Besselaar

Aandachtsgesprek #4

Block afbeelding
Block afbeelding
Linksom of rechtsom worden we communicatiever Succesvolle organisaties zijn communicatieve organisaties.
Training communicatieve organisatie

Na deze training weet je hoe je bouwt aan een communicatieve organisatie.

Block afbeelding
Block afbeelding
Linksom of rechtsom worden we communicatiever (2) Wat is het Why van de communicatieve organisatie?
Block afbeelding
Linksom of rechtsom worden we communicatiever (3) Vijf ontwikkelrichtingen bieden je houvast.
Purpose, de wereld een stukje beter maken

Purpose is een hype, purpose is het nieuwe evangelie. Sommigen gaan er blind voor, anderen wantrouwen de door het bedrijfsleven over hen uitgestorte purpose-verhalen. Termen als why-washing en green-washing staan lijnrecht tegenover meaningful business.

Block afbeelding
Nationale ombudsman signaleert dovenmansoren Blog van Rob Eijsermans

Nationale ombudsman Reinier van Zutphen is een beroepsluisteraar. Als er ergens onvrede over overheidsoptreden opspeelt, is het zijn taak om goed te luisteren en aanbevelingen te doen. Vaker dan hem waarschijnlijk lief is, is de kern van zijn aanbevelingen: beter luisteren naar elkaar. Zullen we beginnen met beter naar hem te luisteren?

Block afbeelding
Block afbeelding
Linksom of rechtsom worden we communicatiever (4) Structuur die helpt om de juiste interventies te bedenken.
Block afbeelding
3 Tips voor een communicatieve organisatie Af en toe dagdroom ik over de communicatieve organisatie. Waarin managers de goede dingen doen. En medewerkers de dingen goed doen. In zo'n organisatie zijn nauwelijks communicatieprofessionals nodig.