Kijk eens door de bril van generaties
Wie kijkt door de bril van generaties, ontdekt hoe je elkaar kan verrijken en versterken.
Het tijdschrift C Magazine publiceerde een vraaggesprek met Eveline ter Laak en stagiair Myrna Roefs: ‘Zoek de verbinding tussen generaties en benut ieders potentieel’. Er werken steeds vaker generaties samen die heel andere communicatiestijlen en voorkeuren hebben. De kans dat die elkaar niet snappen is groot. Kijk eens door de bril van generaties naar vraagstukken. Dat kan leiden tot nieuwe antwoorden.
In het artikel staan korte karakteristieken van de babyboomers (tussen 1944 en 1964), generatie X (tussen 1965 en 1979), millennials (tussen 1980 en 1995) en generatie Z (tussen 1995 en 2010). Iedere manager en medewerker is een kind van zijn eigen tijd. In plaats van dat als probleem te zien, kunnen organisaties er juist voordeel uit halen: als medewerkers met elkaar in verbinding komen, verrijk en versterk je elkaar.
Klik hier voor het hele artikel.
Generatiewijs worden