Issuemanagement

Bex* helpt organisaties positie kiezen in de maatschappij door middel van issuemanagement. Issues schuren, omdat er voor- en tegenstanders zijn. Het zijn de onderwerpen waar we over praten, dialogiseren, soms ruziemaken.

Terug naar
Home
Block afbeelding
Issue / Willen we meer betalen voor onze voeding? Ontwikkeling van een standaard om een eerlijke prijs voor voeding vast te stellen.
Block afbeelding
Issue / Circulaire economie Een onderwerp waar een organisatie beleid op gaat ontwikkelen. Is het niet morgen, dan toch wel binnenkort.
Block afbeelding
Kunnen wij zelf iets doen tegen fake-nieuws? Optreden bij TEDx van Peter Vandermeersch
Block afbeelding
Issue / Duurzaamheid Een merk moet een goed verhaal hebben De verkoopstijging van duurzame merken – waar het verhaal van klopt – ligt 46 procent hoger dan van merken met een nog rammelend verhaal.
Block afbeelding
Issue / Arbeidsmarkt Een beter beeld van het vak neerzetten Een beter beeld van het vak neerzetten? Laat medewerkers aan het woord!
Block afbeelding
Eva Vermeer evermeer@bexcommunicatie.nl +31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 14 55 57 94

Block afbeelding
Patiënten willen meer weten dan artsen denken Als de mening van de patiënt meeweegt in beslissingen verbetert de kwaliteit van de persoonsgerichte zorg. Roche stimuleert onderling begrip en samenwerking in Roche Talks.
Block afbeelding
Peter van den Besselaar pvdbesselaar@bexcommunicatie.nl +31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 53 49 15 39

Block afbeelding
Mediabeleid Is onze mediastrategie effectief? Hebben we de kansen en risico's goed in kaart gebracht? Zijn onze kernboodschappen duidelijk, scherp, compliant en doeltreffend?
Block afbeelding
Future lab: Purpose, de wereld een stukje beter maken Purpose is een hype, purpose is het nieuwe evangelie. Sommigen gaan er blind voor, anderen wantrouwen de door het bedrijfsleven over hen uitgestorte purpose-verhalen. Termen als why-washing en green-washing staan lijnrecht tegenover meaningful business.
Block afbeelding
Wat is een issue? Wát is nu eigenlijk een issue? Welke kenmerken heeft het?
Block afbeelding
Dennis Doodeman ddoodeman@bexcommunicatie.nl +31 (0)20 582 98 29
+31 (0)6 17 40 45 59

Block afbeelding
Faillissementen ziekenhuizen belangrijkste issue Meer dan 1.000 Nederlanders van 18 jaar ouder kregen een lijst met onderwerpen die in het nieuws zijn geweest. Welke onderwerpen vonden zij in 2018 het belangrijkste?
Het gaat om het voortbestaan van je organisatie Eric Lagerwey, Issuemanager Rabobank
Block afbeelding
Issuemanagement: een stappenplan Welke stappen doorlopen bij issuemanagement?
Block afbeelding
Monitoring van (sociale) media Hoe zijn de resultaten van onze mediastrategie? Draagt onze publiciteit bij aan de strategie van de organisatie? Hoe zijn de sentimenten van onze stakeholders en van de publieke opinie rond onze organisatie? Bij deze en andere vragen helpen we je graag.
Block afbeelding
CEO positioning: nuttig én nodig De reputatie van organisaties en hun bestuurders smelten steeds meer samen. Stakeholders rekenen niet alleen het bedrijf af op gedrag en resultaten, maar ook de verantwoordelijke leiders.
Reputatie van organisaties en bestuurders smelten steeds meer samen
Block afbeelding
Issue / Voeding en gezondheid Aardappels: van risicovol naar kans De steeds grotere aandacht voor voeding en gezondheid was een potentieel risico voor Aviko, één van de grootste producenten van aardappelproducten in Nederland. Met issuemanagement maakten we er een kans van.
Block afbeelding
Issue / Duurzaamheid Allemaal aan het groene bier Een mooi verhaal over een mooi familiebedrijf, over het ontstaan van een duurzame visie, over doorzettingsvermogen en liefde voor het vak.
Block afbeelding
Farmaceuten willen maximaal transparant worden Farmaceutische bedrijven beloven transparanter en meer maatschappelijk verantwoord” te gaan werken. De bedrijven willen regels opstellen met betrekking tot de lobby en afspreken hoe ze excessen kunnen voorkomen.
Leuk zo’n pensioenvarken, maar waar is de hamer? Marlon van den Besselaar

Het pensioen, voor mij nog 41 jaar werken. Tenminste als ik met mijn 67e met pensioen kan. Want, snappen doen ik en mijn mede millennials het pensioen niet. Laat staan dat we erin geloven. Tijd voor wat helderheid en transparantie.

Block afbeelding
Block afbeelding
Woordvoerder nodig? Bel Bex*, 24/7 beschikbaar Ineens ben je in het landelijke nieuws, je telefoon staat roodgloeiend omdat journalisten continu bellen. En er staan journalisten met microfoons en camera’s voor de deur, die een reactie willen. Je hebt geen idee of en hoe je die te woord moet staan. En je beseft dat er afbreukrisico’s zijn, zelfs bij goed nieuws.
Block afbeelding
Vertrouwen in onze media is hoog Het vertrouwen in media ligt in ons land hoger dan in de meeste andere landen. Dat blijkt uit onderzoek van PEW Research Center. Opmerkelijk, want ons Centraal Bureau voor de Statistiek meet al heel lang dat de pers tot de minst vertrouwde instituties hoort.
We vertrouwen vooral onszelf. Peter van den Besselaar

Neem beoordelingen van klanten serieus.

Block afbeelding
Van analyse tot verbinding

Het proces van issuemanagement is eenvoudig: in 4 stappen ben je al in business.

Block afbeelding
We always underestimate the change that will occur in the next ten years. Bill Gates
Block afbeelding
Vertrouwen in de zorg blijft stabiel Eigen ervaringen en ervaringen van anderen in het sociale netwerk zijn van grote invloed op het publieke vertrouwen.
Activisme is springlevend Peter van den Besselaar

Protesteren via internet is gemakkelijk.

Block afbeelding
Wederzijdse afhankelijkheid omarmen Peter van den Besselaar

Bex*communicatie is een van de founding fathers van de leerstoel strategische communicatie. Noelle Aarts gaf in haar afscheidscollege handvatten om na te denken over het dilemma afhankelijkheid versus autonomie.

Block afbeelding