Communicatieve organisatie

We weten allemaal dat organisaties communicatiever moeten worden. De maatschappij schreeuwt erom. Medewerkers zitten erom te springen. Omzetcijfers ook. Communicatieve organisaties hebben de kracht om met ambitie en veerkracht te werken aan hun ontwikkeling en continuïteit. De handen moeten uit de mouwen.

Terug naar
Home
Block afbeelding
Zeven aandachtspunten voor licence to operate Communicatie in de overheidswereld is doorspekt met woorden als ‘draagvlak’ ‘begrip’, ‘acceptatie’ enz. De woorden getuigen van een constante worsteling om inwoners mee te krijgen. Steeds opnieuw moet er gestreden worden om de toestemming van de burger om plannen in te voeren en beleid uit voeren. Wat ontbreekt is een ‘licence to operate’.
Block afbeelding
Training communicatieve organisatie Na deze training weet je hoe je bouwt aan een communicatieve organisatie.
Block afbeelding
Niet mooier maken dan het is Een reputatie laat zich moeilijk regisseren, reputatie is de uitkomst van wat je als organisatie allemaal doet. Dat stelt hoogleraar corporate communicatie Paul Argenti. kernachti.
Block afbeelding
Linksom of rechtsom worden we communicatiever Deel 1 van de presentatie tijdens Bex*Stage door Rob Eijsermans, op 24 september 2015
Block afbeelding
Gezocht: leiders die voor veranderingen gaan Ik houd van dromen. Dromen over mijn toekomst. En wat is er mooier dan ervoor te zorgen dat die dromen ook werkelijkheid worden? Organisaties hebben ook toekomstdromen. Ze willen veranderen naar een slagvaardiger organisatie of naar een klantgerichter bedrijf. En ja, soms moeten bedrijven veranderen om weer toekomstbestendig te worden.
Block afbeelding
Wat kunnen we leren van Gerrit Zalm In januari 2014 haalde Gerrit Zalm, hoogste baas bij ABNAMRO het nieuws met zijn nieuwjaarstoespraak. Niet vanwege de inhoud, maar vanwege de vorm waarin hij dit deed. Hij betrad het podium als zijn zus Priscilla Zalm. Zij legde uit dat Gerrit veel van de principes die zij in haar bedrijf toepast, ook heeft ingevoerd bij ABNAMRO.
Block afbeelding
Linksom of rechtsom worden we communicatiever (2) Deel 2 van de presentatie tijdens Bex*Stage door Rob Eijsermans, op 24 september 2015
Block afbeelding
Thema De communicatieve organisatie De rol van de communicatieprofessional verandert. Iedereen in organisaties kan zich eenvoudig verbinden met de omgeving. En dat alles komt door de digitalisering van de samenleving.
Block afbeelding
Iedereen kan zich eenvoudig verbinden Het communicatievak staat voor grote veranderingen. Het draait niet alleen meer om de regie en uitvoering van de eigen communicatie, maar ook om de ondersteuning van de communicatie van anderen. En dat allemaal in een andere stijl. Meer conversatie, weg van de pure egocommunicatie. Een stijl die vertrouwen wekt, verbindend, uitnodigend en empathisc
Block afbeelding
3 Tips voor een communicatieve organisatie Af en toe dagdroom ik over de communicatieve organisatie. Waarin managers de goede dingen doen. En medewerkers de dingen goed doen. In zo'n organisatie zijn nauwelijks communicatieprofessionals nodig.
Block afbeelding
Linksom of rechtsom worden we communicatiever (3) Deel 3 van de presentatie tijdens Bex*Stage door Rob Eijsermans, op 24 september 2015
Block afbeelding
Linksom of rechtsom worden we communicatiever (4) Deel 4 van de presentatie tijdens Bex*Stage door Rob Eijsermans, op 24 september 2015
Block afbeelding
De macht der gewoonte In mijn vorige blog over verhalen en verandering had ik het over onze haat-liefde verhouding met veranderen.
Block afbeelding
Verbeter interpersoonlijke communicatie Communicatieprofessionals richten zich op allerlei vormen van communicatie in de organisatie, maar niet perse de interpersoonlijke communicatie.