Werk voor Arriva - Dienstregelingen 2019
Ieder jaar in december wijzigt de dienstregeling. Middels een dienstregelingencampagne worden de reizigers geattendeerd op deze verandering.
9 december wijzigt de dienstregeling. Kijk wat er voor jou verandert!Dit is een campagne met landelijk draagvlak. De dienstregelingscampagne bestaat uit algemene communicatiemiddelen, aangevuld door regionale communicatiemiddelen.
Middelen
De algemene communicatiemiddelen zijn:
- Advertentie Goede reis! magazine
- Banner Arriva.nl
- TFT-Scherm
- 9292 banner
- Instagram en Facebook
Regionaal is het nog aangevuld in bepaalde regio's.
Strategie
We maken in deze campagne onderscheid in dragers van de informatie: de website en folders met de gewijzigde dienstregeling én middelen die reizigers attent maken op het feit dat er wijzigingen aan gaan komen: TFT's, busreclame, advertenties, 9292 en Facebook etc. Inclusief verwijzing naar de plek waar deze informatie te vinden is.
Concept
Voor deze landelijke campagne wordt het concept vanuit corporate bepaald. Voor deze campagne hebben we de brede doelgroep: reizigers, onderverdeeld in subdoelgroepen. Groepen die regelmatig gebruik maken van het OV zijn: studenten en forenzen. Daarnaast hebben we nog de recreatieve reiziger.
Omdat we met de studenten al de jongere leeftijden te pakken hebben en met de forenzen de groep 25 - 65, richten we ons met de recreatieve reiziger op de ouderen. Op deze manier spreken we iedereen toch gericht aan.
Daarnaast was het belangrijk om in het concept goed te verwijzen naar waar de betreffende informatie te vinden is.