Werk voor Arriva - Drielandenlijn
In de aanbesteding van Limburg kwam de vraag naar voren hoe er zowel naar Aachen(Duitsland) als naar Luik(België) gereden zou kunnen worden. Hierbij is Aachen integraal onderdeel van de concessie Limburg en het traject naar Luik niet. Vooralsnog rijdt de treinverbinding van Maastricht naar Aachen.
NIEUW: SNEL EN DIRECT NAAR AACHEN. Verleg je grenzen met Arriva!Waarom een treinverbinding?
De treinverbinding van Maastricht naar Aachen duurt +/- 55 minuten. Dit is 10 minuten korter dan de bus en je hoeft niet in de file te staan of te zoeken naar een parkeerplek.
Doelgroepen
1. De recreatieve reiziger die een dagje naar Aachen gaat.
2. De (potentiele) forens die werkt in Aachen.
3. De reiziger die vanuit Aachen doorreist naar andere bestemmingen in Duitsland zoals Köln.
De student is pas relevant na ingang van het studentenreisproduct voor dit traject.
Doel van de communicatie
1. Het bekendmaken van het bestaan van een nieuwe directe verbinding vanuit Maastricht via Heerlen naar Aachen en vice versa.
2. Reizigers bekend laten raken met de USP’s van het traject.
3. Het stimuleren van de reizigers om te reizen op dit traject.
Concept
We hebben de brede doelgroep: potentiële reizigers, opgedeeld in subdoelgroepen. We hebben naast de forensen (volwassen), de recreatieve reizigers van jong tot oud. We hebben gezorgd voor meerdere uitingen met passende boodschappen, die dicht bij de verschillende leeftijden aansluiten.
Middelen
- 5-luik folder die o.a. verspreid wordt binnen de OV-Servicepunten
- Busreclame
- Online; Facebook en Instagram
- Krantadvertenties
- Radiospot en animated banners L1 (lokaal)
- TFT-Schermen in de bussen en op OV-Servicepunten
- Toiletreclame binnen horecagelegenheden
- Banners op de eigen webpagina van Arriva
De middelen zijn passend bij de verschillende doelgroepen gekozen. Zo is Instagram ingezet voor de jongeren en Facebook voornamelijk voor 40+. Krantadvertenties in relevante bladen voor ouderen, etc.