Ik werk bij Bex* als creatief strateeg en geef leiding aan het team campagnes. IJzersterke campagnes maken, vraagt ruimte voor talent en goed teamwork. Bij Bex*communicatie zijn de randvoorwaarden tiptop in orde.
Onze mensen

+31 (0)6 14 59 72 08
Kun jij op de kringverjaardag van tante Jo vertellen waarom je koos voor je werk en wat jouw organisatie zo uniek maakt? Zonder jargon en met herkenbare praktijkvoorbeelden? Als organisatie is het belangrijk je onderscheidend vermogen scherp op je netvlies te hebben. Om te weten wat je DNA is en hoe dit doorwerkt op je imago.

Succesvolle organisaties zijn goed in communicatie. Natuurlijk. Maar tegenwoordig is dat niet meer voldoende. Een succesvolle organisaties heeft duidelijk voor ogen waarin zij gelooft en verwoordt dit in een ijzersterke, onderscheidende en authentieke propositie.

Medewerkers van purposegedreven organisaties zijn 40% meer betrokken bij de organisatie. Daarnaast is 70% meer tevreden over het werk dat ze afleveren. De kans dat ze blijven, is 300% groter in vergelijking met andere bedrijven.

Twee speciale scholen met hetzelfde vraagstuk: ‘Hoe positioneren we onze school in een tijd van grote transities in het onderwijs en hoe zorgen we voor een stabiel leerlingenaantal?’ In het voorjaar van 2017 ging Bex*communicatie aan de slag met dit vraagstuk. Wat ontstond, was een overkoepelend proces met twee unieke uitkomsten.

Burn-out. 52 procent van de medewerkers in het ziekteverzuim zit thuis vanwege burn-out klachten. Verbazingwekkend vind ik dit hoge percentage en ons onvermogen om het te doorbreken.

”Een tuin tekenen?”, vragen mensen mij vaak bedenkelijk als ik in een creatieve werksessie de techniek ‘tuintekenen’ uitleg. Vaak gevolgd door ”Ik kan helemaal niet tekenen” en ”Daar heb ik echt meer tijd voor nodig”.

De alleswetende millennial en generatie Z-er zijn lang niet zo alleswetend als we zelf denken. Weliswaar verspreiden we alles waar we in geloven, maar willen hierbij de context nog weleens vergeten.

Als creatief krijg ik regelmatig de vraag wat creativiteit nu precies is? Of ik hoor: ‘Ik ben niet creatief hoor’. Iedereen is creatief of heeft creatief vermogen. Maar, net zoals elke andere eigenschap gaat creativiteit de een makkelijker af dan de ander. Dit neemt niet weg jouw creatief vermogen kunt ontwikkelen. Hoe? Dat leg ik je uit.

Lessen uit transitiemanagement

Bex*communicatie heeft sinds een half jaar een millennial-platform: Bex*underground. Een platform dat gelooft in de kracht van anders denken en dit bij organisaties wil stimuleren. En die kracht bevindt zich in het DNA van elke millennial. Waarom? Dat leg ik je uit…

Hebben we eindelijk een idee van hoe generatie Z zich ontwikkelt, wordt de volgende generatie geboren. Generatie Alpha is next.


Artificial intelligence (AI), we komen er ongemerkt veel mee in aanraking. Een chatbot op bijvoorbeeld een website, of de zelfrijdende auto. AI is meer dan een mooie tool. Het is slimme software die machines slimmer maakt dan mensen.

Echt goede communicatie kan een cruciale bijdrage leveren aan het versterken van de effectiviteit en collegialiteit van medewerkers en managers.

We schreven al eerder over Generatie Z en Alpha en hun wearables, zoals smart watches, fitbits en brillen. De toekomst van de wearable en het gebruik ervan door andere generaties lijkt steeds dichterbij. Over een aantal jaar is het geen kwestie van ‘nice to have’, maar ‘need to have’. Zeker met de komst van de medische wearable.

Generatie Z zijn de jongeren van nu. Ze zijn tussen de 0 en 16 jaar oud en komen na generatie Y. Wij ‘oudere generaties’ kijken soms vreemd aan tegen de generatie die liever niet belt, maar ‘apped’ en grof geld verdient met gamen en vloggen.

Het pensioen, voor mij nog 41 jaar werken. Tenminste als ik met mijn 67e met pensioen kan. Want, snappen doen ik en mijn mede millennials het pensioen niet. Laat staan dat we erin geloven. Tijd voor wat helderheid en transparantie.

Het is herkenbaar. Je loopt binnen je organisatie aan tegen een probleem. Of je bent op zoek naar een naam, idee of haakje voor een nieuw project. Je zou hier graag met een aantal mensen constructief over nadenken. Maar, hoe zorg je er nu voor dat je ook echt tot een goed resultaat komt? Iets waarmee je mensen gaat verrassen en je draagvlak creëert
