Over impact gesproken. Zo doe je dat!
Dit is een mooi voorbeeld van wat een goede presentatie voor impact kan hebben op het publiek.
Kate Cooper onthult in deze presentatie de geheimen van food marketeers. Haar allergrootste geheime wapen is verrassend eenvoudig. Zo eenvoudig dat ze haar publiek in shock achterlaat. En dat is precies de reden waarom ik deze presentatie een fantastisch voorbeeld vind.
Deel eens een tik uit
Sprekers zijn vaak bang om publiek 'pijn' te doen. Maar als je gedrag wilt veranderen, moet je soms een tik uitdelen (niet letterlijk!). Ben dus niet te bang om de pijngrens op te zoeken. Zolang je mensen geen doodsangst laat uitstaan, is het een krachtige manier om mensen wakker te schudden.
Pain of pleasure
Het oude 'pain' en 'pleasure' principe zit hierachter. Mensen komen pas in beweging als ze iets te verliezen hebben of er voordeel bij hebben. Probeer het maar eens. Mensen zijn gek op problemen, zolang jij ook een oplossing biedt.
Meer lezen?