Theo Hendriks Storyteller
Ik geef mensen, merken en organisaties hun verhaal terug. Een verhaal dat ze misschien allang kenden maar niet meer vertellen. Ik help leiders met het vertellen over hun ideeën, ik help organisaties met het versnellen van verandering, ik help ondernemers bij het in de wereld zetten van hun ideeën.
Als storyteller, auteur en spreker. en als partner bij Bex*communicatie in Amsterdam schreef ik in afgelopen jaren vele corporate stories en hielp ik ondernemers, bestuurders, leiders en starters bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. Een verhaal waarmee ze krachtig en authentiek kunnen vertellen over hun drijfveren, ideeën en plannen, waarmee ze verandering en vernieuwing versnellen en mensen in beweging brengen. Daarmee won ik in 2010 de European Excellence Award, in de categorie Change Communication.
In workshops, trainingen en masterclasses laat ik mijn deelnemers kennismaken met de fijne kneepjes van storytelling: organisatie- en merkverhalen die boeien en inspireren. Verhalen waarmee ze visie, missie, ambitie en ideeën volop tot leven wekken. Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, verandering versnellen, vernieuwing stimuleren en verkoop bevorderen. Eigen verhalen waarmee ze hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.
Ik ben medeauteur van het boek Corporate Stories verwoorden, vertellen en verankeren, dat in 2007 bij Kluwer verscheen. Hierin beschrijven Astrid Schutte en ik de aandachtspunten – en de vele valkuilen – bij het ontwikkelen, uitdragen en implementeren van het verhaal van de organisatie.
In maart 2012 verscheen bij A.W. Bruna zijn tweede boek: No Story, No Glory. Hierin daag ik bestuurders, directeuren en managers uit om weer hun eigen verhaal te gaan vertellen. In april 2014 verscheen Change the Script over de rol van verhalen als versnellers van verandering. In maart 2016 verscheen een verhalend uitstapje: Het plakboek van De Beatles zusjes, dat ik ook als vertelvoorstelling op allerlei podia in Nederland speelde. In april 2018 verscheen The Wow Starts Now over het tot leven wekken van ideeën door gebruik te maken van de kracht van storytelling.