Contact +31 (0)40 294 52 52 Crisisondersteuning (24/7) +31 (0)88 505 90 01 English
Bex*Impact Academy
Campagnes
Engagement
Reputatie
Cases
Downloads
Alle Bex*diensten
 

Issue / Duurzaamheid Een merk moet een goed verhaal hebben

De verkoopstijging van duurzame merken – waar het verhaal van klopt – ligt 46 procent hoger dan van merken met een nog rammelend verhaal.

Een merk moet een verhaal hebben. Jongeren willen dat merken zich uitspreken, zeggen marketeers. Positie kiezen in de maatschappij levert voordelen op. „Het verhaal dat je vertelt, moet passen bij waar je als bedrijf voor staat. Als je acties uitvoert die inconsequent en niet-authentiek zijn, gaat het publiek twijfelen aan jouw motieven en het eigen keuzegedrag”, zegt Peeter Verlegh, hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Gebruik maken van een goed merkverhaal noemen marketeers storybranding. Ed Peelen zegt: “Vroeger perste je je boodschap in een commercial van twintig of dertig seconden en had je geen ruimte om een heel verhaal te vertellen.” Social media hebben deze mogelijkheden enorm vergroot.

Meer lezen? Een merk moet een goed verhaal hebben.

Meer weten?

Bel me gerust op
+31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 53 49 15 39

Advies, sparren, offerte?
Deel via
Facebook Twitter Linkedin

Bex*communicatie
Piuslaan 70a
5614 CM Eindhoven
Routebeschrijving
+31 (0)40 294 52 52

Home
Over ons
Marktkennis
Nieuws
Bereikbaarheid
Offerte aanvragen
Nieuws ontvangen
English summary

Acute ondersteuning bij crisissituaties (24/7)
+31 (0)88 505 90 01

Bex*Impact Academy
Campagnes
Engagement
Reputatie
Cases
Downloads
Alle Bex*diensten
Privacyverklaring

info@bexcommunicatie.nl

Home
Over ons
Marktkennis
Nieuws
Bereikbaarheid
Offerte aanvragen
Nieuws ontvangen
English summary

Bex*Impact Academy
Campagnes
Engagement
Reputatie
Cases
Downloads
Alle Bex*diensten
Privacyverklaring

Webdesign & webdevelopment door Keistoer