Contact +31 (0)40 294 52 52 Crisisondersteuning (24/7) +31 (0)88 505 90 01 English
Bex*Impact Academy
Campagnes
Engagement
Reputatie
Cases
Downloads
Alle Bex*diensten
 

Schade door cybercrime voorkomen

Dat cybersecurity een heet hangijzer is, mag duidelijk zijn. In Nederland alleen al bedraagt de jaarlijkse economische schade € 10 miljard. 60% van de Nederlandse bedrijven heeft met een of andere vorm van cybercrime te maken.

In een recent interview met am:magazine durft Patricia Langermans van (her)verzekeraar MS Amlin zelfs te stellen dat het bijna alle bedrijven treft. 

Cybercriminelen worden steeds professioneler. Het lukt ze vaak binnen te dringen in bedrijfskritische systemen door slim gebruik te maken van informatie die mensen zelf openbaar maken op sociale media. En kon je phishingmails vroeger herkennen aan de talloze spelfouten, tegenwoordig zijn ze nauwelijks nog van het origineel te onderscheiden.

Bij datalekken gaat het heel vaak om menselijke fouten, 63% van de gemelde datalekken bij de Autoriteit Persoonsgegevens heeft als oorzaak het verkeerd versturen van persoonsgegevens. Kijkend naar de werkvloer en wetende dat de mens vaak de zwakste schakel is, pleit Langermans dan ook voor meer bewustwording, zodanig dat bedrijven attent zijn op alle mogelijke vormen waarin cyberincidenten zich kunnen aandienen.

Imago- en reputatieschade voorkomen

Door digitalisering en de AVG is het beveiligen van data belangrijker dan ooit. Dat is voor MS Amlin het uitgangspunt geweest voor de ontwikkeling van een speciale Cyberverzekering, met twee doelen: de bedrijfscontinuïteit veiligstellen en (reputatie)schade voorkomen.

Bex*communicatie is één van de partners in het bijbehorende ‘First Response Team’. Ons crisiscommunicatieteam staat jaarlijks tientallen bedrijven en organisaties bij om imago- en reputatieschade te voorkomen. Schade die, eenmaal opgelopen, een langdurige impact heeft op de bedrijfsresultaten. Zo zijn klanten minder geneigd zaken met je te doen omdat ze je niet langer vertrouwen. En als blijkt dat niet is voldaan aan wet- en regelgeving kan de Autoriteit Persoonsgegevens forse boetes opleggen.

Vertrouwen terugwinnen

Een goede mediastrategie helpt je om te bouwen aan een sterke reputatie en het terugwinnen van vertrouwen. Tegelijkertijd helpt een mediastrategie ook om goed voorbereid te zijn op situaties en issues die mogelijk tot reputatieschade leiden. Welke positie kiest jouw organisatie in de maatschappij? Welke issues raken de strategische doelstelling van de organisatie? Welke thema's of domeinen wil je publicitair claimen? Wie zouden de boegbeelden van de organisatie moeten zijn en hoe help je hen effectief naar buiten te treden?

Wil je advies of sparren over het mediabeleid van jouw organisatie? Of proactief aan de slag met issuemanagement? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Deel via
Facebook Twitter Linkedin

Bex*communicatie
Piuslaan 70a
5614 CM Eindhoven
Routebeschrijving
+31 (0)40 294 52 52

Home
Over ons
Marktkennis
Nieuws
Bereikbaarheid
Offerte aanvragen
Nieuws ontvangen
English summary

Acute ondersteuning bij crisissituaties (24/7)
+31 (0)88 505 90 01

Bex*Impact Academy
Campagnes
Engagement
Reputatie
Cases
Downloads
Alle Bex*diensten
Privacyverklaring

info@bexcommunicatie.nl

Home
Over ons
Marktkennis
Nieuws
Bereikbaarheid
Offerte aanvragen
Nieuws ontvangen
English summary

Bex*Impact Academy
Campagnes
Engagement
Reputatie
Cases
Downloads
Alle Bex*diensten
Privacyverklaring

Webdesign & webdevelopment door Keistoer