Cases Storytelling

Bex* ontwikkelt voor en met organisaties en merken verhalen van vlees en bloed, en traint mensen hun persoonlijke verhalen zo eigen mogelijk te vertellen. Hiernaast ziet u enkele voorbeelden van trajecten die we in de afgelopen jaren voor en met opdrachtgevers hebben uitgevoerd.

Terug naar
Storytelling
Block afbeelding
Met liefde en lef kinderen veilig laten opgroeien Jeugdbescherming Brabant wil kinderen laten opgroeien in een veilige omgeving. Sinds de transitie van de jeugdzorg is het steeds belangrijker om - bijvoorbeeld naar gemeenten toe - helder te maken wat de organisatie te bieden heeft.
Block afbeelding
Intergamma: echt winnen doen we samen De ontwikkeling van het visieverhaal van Intergamma was een speels traject, waarin we te midden van allerlei turbulente ontwikkelingen in de retailwereld op zoek gingen naar een inspirerende en standvastige koers.
Block afbeelding
WNF: beschermen door tot de verbeelding te spreken De afdeling Natuurbescherming van het WNF is inhoudelijk sterk, maar ze zag ook dat ze in het vertellen van het natuurbeschermingsverhaal nog een slag te maken heeft. Bex* werd daarom gevraagd twee inspirerende workshops te verzorgen.
Block afbeelding
Reinier de Graaf: al eeuwen van nu De ontwikkeling van de corporate story van het Reinier de Graaf is een traject waarin de vaak abstracte strategische wereld en de meer tot de verbeelding sprekende verhaalwereld elkaar nu eens niet bestrijden maar juist aanvullen en versterken.
Block afbeelding
NVRD: samen voor schone en afvalvrije gemeenten Het verhaal van de Koninklijke NVRD is het verhaal van een vereniging in transitie. De nieuw geformuleerde ambitie komt voluit tot leven door het oorspronkelijk streven te verbinden met de toekomst.
Block afbeelding
Voor Nederland, wereldwijd Sommige mensen associëren het werk van het ministerie van Buitenlandse Zaken met de afgifte van een reisadvies. Anderen denken aan de evacuatie van landgenoten na een ramp. Toch doet het ministerie zoveel meer.
Block afbeelding
Stadspromotie met storytelling Soms heb je een verhaal nodig om dingen in gang te zetten. Zo was het ook met een slinger geven aan de stadspromotie van een grote gemeente in Nederland.
Block afbeelding
Ertoe doen voor huurders Mitros is met ruim 28.000 woningen de grootste woningcorporatie in Utrecht en Nieuwegein. Ze heeft een duidelijke ambitie: de best denkbare volkshuisvesting bieden aan haar huurders en hun verwachtingen overtreffen.
Block afbeelding
Gemeente Den Haag: Haagse Kracht 24/7 Verhalen zijn belangrijke triggers voor verandering, vaak zijn ze zelfs het startpunt. Het traject dat we samen met de gemeente Den Haag uitvoerden, ontstond vanuit het idee dat als je wilt leren hoe het anders kan, je soms alleen maar hoeft te kijken naar waar dat al gebeurt.
Block afbeelding
Een eerlijke film over pensioenen Pensioen is een complexe materie. Werkgevers, vakorganisaties, pensioenfondsen, medewerkers en gepensioneerden denken er verschillend over. Toch is er één gezamenlijk uitgangspunt: iedereen wil een fatsoenlijke pensioenregeling.
Block afbeelding
NCTV: Nationale veiligheid mogelijk maken Crisisbeheersing, contraterrorisme, cybersecurity. Drie soms totaal verschillende werelden binnen één en dezelfde organisatie. De NCTV was op zoek naar de verbinding. Naar een nieuw, gemeenschappelijk verhaal, gedragen door een gemeenschappelijke cultuur, waarmee de organisatie zich meer als eenheid kon presenteren.
Block afbeelding
Nationaal Archief: Voorbij het Verleden Soms krijg je een opdracht die vanaf de start zo fascinerend is, dat je niet anders kan dan je er compleet in te verliezen. Het maken van de corporate story van het Nationaal Archief was er zo een.
Block afbeelding
Middin: visie verbeelden vanuit de cliënt Hoe wek je een visie met toch wat abstracte pijlers tot leven, en hoe krijg je die pijlers in de hoofden, harten en handen van medewerkers? In dit geval deden we dat door te werken aan een verhaal dat geheel ontwikkeld werd met en door cliënten.
Block afbeelding
VU: persoonlijke verhalen over vernieuwing De VU is op weg naar een moderne bedrijfsvering. Digitaliseren van processen en het herinrichten van de organisatie zijn daar voorbeelden van. Maar achter al deze nieuwe processen en structuren gaan altijd mensen schuil.
Block afbeelding
Ik ben iemand in Steenbergen Steenbergen is een actieve gemeente met bijna 24.000 inwoners in West-Brabant. Ze heeft een rijke historie, ligt in een regio volop economische kansen, heeft inwoners met innovatieve ideeën en werkt aan mooie projecten.
Block afbeelding
Storytelling via videoconferencing Voor het ministerie van Buitenlandse Zaken verzorgde Bex* twee workshops storytelling. Op zich niet bijzonder, ware het niet dat ze plaatsvonden via videoconferencing. En dat was een primeur!
Block afbeelding
De Lijst is leading - Het verhaal van de Top 2000 Het schrijven van het verhaal over het ontstaan en de ziel van de Top 2000 - met als klinkende titel 'De Lijst is leading' was een heerlijke zoektocht naar het geheim van het succes van dit jaarlijkse evenement.
Block afbeelding
Ludieke 'presentatie' slotcongres SKB Van 1995 tot 2015 onderzocht Stichting Kennisontwikkeling en kennisoverdracht Bodem (SKB) de bodem en ondergrond in Nederland om een betere leefomgeving te realiseren.
Block afbeelding
Storytelling Havenbedrijf Amsterdam Vanaf eind 2012 stond Havenbedrijf Amsterdam aan de vooravond van de verzelfstandiging. Een nieuwe strategie met een aangescherpte ambitie, een nieuwe rechtsvorm, en een nieuwe positionering; het was een perfect kantelmoment om met het verhaal van de organisatie aan de slag te gaan.
Block afbeelding
Waardevol leven voor klanten én medewerkers Waardevol leven is het concept achter de belevingsfilm die we maakten voor zorgorganisatie Carintreggeland.
Block afbeelding
XS4ALL; Internet, voor iedereen Vaak begint de ontwikkeling van een corporate story bij het leiderschap van de organisatie. Met als opdracht: verpak de abstracte en vaak bloedeloze visie, missie en ambitie in een spannend verhaal, om daarmee de medewerkers in beweging te krijgen. Het kan ook anders. En hoe!
Block afbeelding
SIRE: Horen, zien, zeggen. Het begon met een goed gesprek tussen een Bex*directeur en een SIRE-directeur En toen er bij Bex* een storyteller was die in een grijs verleden ooit zelf heeft meegewerkt aan de SIRE-campagne tegen huiselijk geweld, wisten we het meteen. Dit verhaal moet er komen. En wij gaan het voor ze schrijven.
Block afbeelding
VNG Norge: onderscheid door eigenheid Hoe zorg je dat je in een woud van op elkaar lijkende aanbieders opvalt? In ieder contact, tijdens elke bijeenkomst? Door de medewerkers te trainen in het vertellen van hun eigen verhaal.
Block afbeelding
Eén-op-één werken aan jouw verhaal Je kunt pas bij jouw publiek zijn als je je niet druk hoeft te maken over wat je wilt vertellen. Dat merkte een category manager van een bedrijf in de foodsector tijdens de één-op-één training personal storytelling.
Block afbeelding
SNS Bank: Samen bouwen aan een sterk merk Nadat in 2012 het nieuwe merkmanifest van SNS Bank was geschreven, was er ineens voldoende bezielende verhaalstof om de organisatie ook binnen mee te inspireren. En dat doe je het beste door leiders en managers een persoonlijke verhaal over het nieuwe merk te leren vertellen.
Block afbeelding
Het verhaal van BZK In nauwe co-creatie met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) schreef ik het organisatieverhaal van BZK.
Block afbeelding
KPN: storytelling om te winnen Hoe krijg je een cijfermatige en planmatige strategie in de hoofden, harten en handen van alle medewerkers? Eenvoudigweg door managers uit te dagen de nieuwe strategie als een spannend verhaal te gaan vertellen.
Block afbeelding
Authentieke verhalen van MEE Met een workshop storytelling inspireerden collega Peter en ik een groep consulenten van MEE Zuidoost Brabant om hun persoonlijke cliëntverhalen te delen op een campagnewebsite. Het werd een mooie bloemlezing.
Block afbeelding
De ziel van de Dimence Groep ‘De best mogelijke versie van jezelf ontwikkelen’, is de titel en tevens de rode draad in de corporate story die Bex* schreef voor de Dimence Groep.
Block afbeelding
Samen gaan voor verstandelijke verrijking Zuidwester is dé zorg- en dienstverlener voor mensen met een verstandelijke beperking in het zuidwesten van Nederland. Ze verbeeldt haar identiteit in het visuele verhaal ‘Samen gaan voor verstandelijke verrijking’.
Block afbeelding
Welzorg: Steeds Verder Vooruit Middenin een enorme transitie, met allerlei organisatorische, geografische, logistieke én technologische veranderingen, is het goed om af en toe eens op verhaal te komen. Bij Welzorg hebben ze dat goed begrepen.