Co-creatie als firestarter
Hoe bereiken we 1 miljoen jongeren tussen de 13 en 17 jaar en zorgen we ervoor dat zij weten hoe lang ze mogen werken, wat ze wel en niet mogen doen en waar ze recht op hebben? Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid informeert jongeren elk jaar over vakantiewerk.
Bex*communicatie heeft dit jaar vól ingezet op co-creatie met jongeren. Op zomerfestivals werd content gecreëerd. Jongeren deelden door middel van film hun eigen verhalen, vragen en tips met betrekking tot vakantiewerk. Deze video's werden gedeeld via social media en waren de aanzet tot een succesvolle conversatiegerichte campagne. Daarnaast werden de video's gebruikt in een online advertentiecampagne.
De campagne is een voorbeeld hoe échte conversatiemarketing werkt. De campagne heeft verbluffende resultaten: een ongekende Facebook fanbase groei van 133%, meer dan 350.000 interacties en een online bereik van meer dan 30 miljoen views. Na het winnen van de Communicatieprijs Brabant 2013, is de campagne voor de tweede keer op rij genomineerd voor een European Excellence Award.
Meer weten over campagnes? Neem dan contact op met Hugo Masselink.