Communicatie is een succesfactor in de zorg

Communicatie is een succesfactor in de zorg. De vraag naar zorg groeit door. Met een verschuiving van verzorging naar verpleging en thuiszorg. Voorkómen van ziekten krijgt meer aandacht. Zorginstellingen werken steeds meer in een keten om klanten goed te bedienen; goed samenwerken is daarom een topic.

Terug naar
Wat we doen
Block afbeelding
Peter van den Besselaar pvdbesselaar@bexcommunicatie.nl +31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 53 49 15 39

Block afbeelding
Bex* en Roche ontwikkelen MShebjenietalleen.nl Leven met MS is niet altijd makkelijk. Dat geldt voor mensen met Multiple Sclerose, maar ook voor hun partner, familie, vrienden en collega’s. MS heb je namelijk niet alleen. Ook voor naasten is het soms uitdagend hoe om te gaan met alle onzekerheden. Het leven met MS brengt voor zowel personen met MS als hun naasten veel vragen met zich mee.
Block afbeelding
Leestip: Dagelijks innoveren Bex*communicatie heeft een maandelijkse leestip van een voor de zorg interessant boek. Stuur pvdbesselaar@bexcommunicatie.nl een mail als je de digitale nieuwsbrief wilt ontvangen.
Block afbeelding
Zorgfraude omvangrijk Er is veel meer zorgfraude dan naar buiten komt. Die conclusie trekken journalisten van Het Financieele Dagblad na onderzoek van fraudegevallen.
Block afbeelding
24/7 crisisabonnement Dag en nacht verzekerd van ondersteuning
Block afbeelding
Na incidenten aandacht voor ‘second victims’ Incidenten in de zorg zijn pijnlijk voor patiënten, hun naasten én de zorgverleners zelf. Zeker als het voorkomen had kunnen worden. Patiënten voelen zich machteloos, boos en verdrietig na onbedoelde gebeurtenissen. Zorgverleners hebben last van ‘flash backs’en een hoger risico op burn-out. Vaak is de werk-privébalans enige tijd verstoord.
Block afbeelding
Noud Bex nbex@bexcommunicatie.nl +31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 53 49 15 34

Block afbeelding
Prijs Welcom Communicatie Award voor HS campagne Bex*communicatie en Abbvie hebben de derde prijs behaald bij de uitreiking van de Welcom Communicatie Award.
Block afbeelding
Bruist de communicatie-afdeling? Bruist jouw communicatieafdeling onvoldoende, heb je het gevoel dat de toegevoegde waarde omhoog kan?
Pluim voor zorgcommunicatie Peter van den Besselaar

Goede zorgcommunicatie verdient een pluim! Het is prima inspiratie voor communicatieprofessionals in de zorg.

Block afbeelding
Block afbeelding
Opbloeien door de blik van buiten Zorgbestuurders die ruimte en vertrouwen geven, scheppen een klimaat waarin mensen opbloeien.
Doen we de goede dingen? Peter van den Besselaar

Wie gefocust de juiste werkzaamheden aanpakt én bestuurders en managers goed ondersteunt, die doet het werk gewoon beter en waarschijnlijk met meer plezier.

Block afbeelding
Block afbeelding
Driekwart Nederlanders gebruikt geen gezondheid-ap Nederland staat onder aan de lijst van app gebruikers.
Block afbeelding
De omwenteling naar digitale zorg Snelle vernieuwingen in digitale zorg gaan winnaars en verliezers creëren.
Block afbeelding
Betekenis van communicatie vergroten Belangrijke troef: vrágen naar de ambities
Block afbeelding
Digitale zorg prettig, scepsis bij zorgmedewerkers De zorg is mensenwerk. Het thema E-health leeft bij zorgmedewerkers, maar er is nog veel scepsis.
Block afbeelding
Ernstige gevolgen patiënten Een maatschap van specialisten in een ziekenhuis heeft ruzie die resulteert in een slechte samenwerking, met nadelige gevolgen voor de patiënten.
Block afbeelding
Mantelzorger, zo zou je me ook kunnen noemen Bevorderen van participatie van mantelzorgers én vergroten van sociale cohesie. Elkaar weten te vinden voor vragen en hulp. Dát staat centraal in een online campagne in Almere.
Verbeterdag arbeidsmarktcommunicatie Peter van den Besselaar

Zes ogen van specialisten die analyseren en verbeteringen adviseren

Block afbeelding
Block afbeelding
152 nieuwe samenwerkingsverbanden in de zorg Veel nieuwe samenwerkingsverbanden in de zorg, dus ook veel verandercommunicatie nodig
Block afbeelding
Issuemanagement: hoe maak je juiste keuzes? Er zijn zoveel maatschappelijke ontwikkelingen in de zorg, dat het best moeilijk is om juiste keuzes te maken voor jouw organisatie.
Block afbeelding
E-health moet gewone zorg worden Hoe kunnen we de patiënt en professional zo goed mogelijk ondersteunen?
Wil jij de ander begrijpen? Peter van den Besselaar

Luisteren naar patiënten en collega's levert heel waardevolle informatie op om de organisatie te verbeteren.

Block afbeelding
Block afbeelding
De ziel van de Dimence Groep ‘De best mogelijke versie van jezelf ontwikkelen’, is de titel en tevens de rode draad in de corporate story die Bex* schreef voor de Dimence Groep.
Block afbeelding
Hoe bereik ik met mijn boodschap iedereen? Iedereen bereiken met een boodschap hoeft geen illusie te zijn.
Block afbeelding
Kansen pakken in de media Emke Lantink volgde een mediatraining speciaal gericht op de zorg. Dit zijn haar ervaringen.
Block afbeelding
Communicatie over ambitie en beleid Catharina Ziekenhuis in Eindhoven is een topklinisch opleidingsziekenhuis met veel ambitie. De patiënt staat centraal en continu verbeteren zit in het DNA. De ambitie is om het beste ziekenhuis in Zuid-Nederland te worden, gewaardeerd door patiënten, medewerkers en partners.
Block afbeelding
Onderzoek naar effectieve communicatie in de zorg Het Amsterdam Center for Health Communication (ACHC) streeft er naar om gezondheid te bevorderen door middel van wetenschappelijk onderzoek naar effectieve communicatie.
Block afbeelding
Authentieke verhalen van MEE Met een workshop storytelling inspireerden collega Peter en ik een groep consulenten van MEE Zuidoost Brabant om hun persoonlijke cliëntverhalen te delen op een campagnewebsite. Het werd een mooie bloemlezing.
Block afbeelding
Patiënten verkeerd bestraald Honderden kankerpatiënten verkeerd bestraald - Case bekroond met European Excellence Award en Dutch PR Award
Block afbeelding
Samen gaan voor verstandelijke verrijking Zuidwester is dé zorg- en dienstverlener voor mensen met een verstandelijke beperking in het zuidwesten van Nederland. Ze verbeeldt haar identiteit in het visuele verhaal ‘Samen gaan voor verstandelijke verrijking’.
Block afbeelding
Welzorg: Steeds Verder Vooruit Middenin een enorme transitie, met allerlei organisatorische, geografische, logistieke én technologische veranderingen, is het goed om af en toe eens op verhaal te komen. Bij Welzorg hebben ze dat goed begrepen.
Block afbeelding
Gemeente Amsterdam, Stadsdeel Zuidoost De zorg is langzaam aan het veranderen. We denken na over manieren waarop we de zorg kunnen inrichten. Veel oplossingen leggen de nadruk op beheersbaarheid en betaalbaarheid. Op het terugdringen van kosten en op meer eigen verantwoordelijkheid. De overheid doet daarom een steeds groter beroep op het zelf organiserende vermogen van de burger.
Block afbeelding
Journalisten lopen stage in verpleeghuis De beeldvorming over ouderenzorg is eenzijdig. Transparantie na ongustig inspectierapport leidt tot stage van journalisten in verpleeghuis.
Block afbeelding
TWB versterkt haar belofte Aandacht is een fantastische belofte.
Block afbeelding
Ieder mens verdient passend werk Ambitie: een goed verhaal, een goede naam én een sterk beeld.
Block afbeelding
Meer verbinding nodig management en medisch domein Onder medische professionals is vaak nog te weinig waardering voor managementposities binnen de zorg.
Block afbeelding
NIMA marketing in de gezondheidszorgprijs Trots op belevingscampagne
Block afbeelding
Dode bewoner aangetroffen Enkele dagen na zijn overlijden wordt een bewoner van een verpleeg- en verzorgingshuis gevonden.
Block afbeelding
Discussie verpleeghuizen: "Nuance soms ver weg..." Noud Bex over discussie beloningen top slecht presterende verpleeghuizen: “De nuance lijkt soms ver weg…”