Prijs Welcom Communicatie Award voor HS campagne
Bex*communicatie en Abbvie hebben de derde prijs behaald bij de uitreiking van de Welcom Communicatie Award.
Jaarlijks reikt de netwerkorganisatie van communicatieprofessionals in Amsterdam een eigen prijs uit voor effectieve communicatie.
Hidradenitis Suppurativa is een chronische huidziekte die het dagelijks leven ernstig belemmert. Door de onbekendheid van de ziekte duurt het vaststellen van een diagnose nu gemiddeld nog 6,5 jaar. De patiënt heeft pijnlijke onderhuidse ontstekingen in oksels, liezen, billen en andere huidplooien. De oorzaak is onbekend. In de campagne zijn échte verhalen van patiënten in de publiciteit gebracht.
Er waren drie duidelijke doelen: kennis verbeteren, bewustwording vergroten en het taboe op HS doorbreken. Dat laatste is nodig omdat veel patiënten zich schamen voor de ziekte. Op www.allesoverhs.nl staat informatie over de ziekte. De opdrachtgever heeft wereldwijd een campagne gevoerd; in Nederland zijn de beste resultaten behaald, die lagen boven de verwachting van de opdrachtgever. Er is publiciteit gegenereerd in vakmedia, lifestylebladen, via social media en via tv-programma’s.