Block afbeelding

Albert Holtzappel

Arbeidsonrust, product recalls, ongewenste intimiteiten, acute kasproblemen, corporate governance vraagstukken, vijandige overnames, fraude of het zit gewoon tegen: Albert heeft opdrachtgevers uit alle sectoren, effectief geholpen in de meest uiteenlopende situaties.

Terug naar
Onze mensen
“We zijn niet in paniek en er is geen crisis”

“Crisis is oorlog. En alle middelen zijn geoorloofd om die te winnen. Maar we houden ons wel aan de Conventie van Genève: we schieten geen krijgsgevangenen dood.”

Block afbeelding
Irrationaliteit regeert

In de communicatie geldt het paradigma dat de rede (het verstand, de ratio) uiteindelijk aan het langste eind trekt. Het is gewoon een kwestie van goed uitleggen. En dat is óns vak.

Block afbeelding
Crisis op de Hempont

Op de pont van Zaandam naar ons kantoor in Amsterdam, zat ik op de bank mijn e-mail te doen. Naast me zat een flinke veertiger. Uit mijn ooghoek zag ik dat hij weggleed. Ik keek naar hem en zag hem met een soort Tai Chi beweging, op het dek glijden.

Block afbeelding
Issues: crises in winterslaap

Als je vroeger een grot binnenliep en je trof daar een beer in winterslaap aan, dan had je een issue. Als je in een berenkuil werd gegooid, dan verkeerde je in een acute crisis.

Block afbeelding
Arme NS

Men is boos op de NS wegens volle treinen. Lees hier hoe de NS het sentiment kan keren.

Block afbeelding
Brexit wordt nog veel rampzaliger dan gedacht

Dankzij de karige berichtgeving in de Nederlandse media, had ik de hoopvolle verwachting dat de Britse premier, Theresa May, met een superieur spel bezig was: de situatie zo desastreus maken, dat de Britten haar straks komen smeken niet door te zetten en het Verenigd Koninkrijk in de Europese Unie te houden.

Block afbeelding
VK uit de EU: regel #1 is alvast geschonden

Crisismanagement is het managen van de situatie. Vaak begint dit met het tonen van emoties gevolgd door het geven van duiding: wat voelen we hierbij en wat moeten we ervan vinden.

Block afbeelding
Block afbeelding
Dutch PR Award voor Bex*communicatie Jury prijst crisiscommunicatie-case voor zorgorganisatie als voorbeeld voor de branche
Hoe herken je de echte crisisexpert?

Het is een kwestie van tijd dat crisismanagers zich organiseren – over de muren van de verschillende bureaus heen. Dan weten bestuurders en organisaties wie ze in moeten schakelen in de meest precaire situaties.

Block afbeelding
Wat leer je van een spannende film?

Crisisoefeningen kunnen net zo spannend zijn als een griezelfilm. Je zou bijna vergeten dat je er ook nog iets van moet leren. Maar wat? Meestal worden de leerdoelstellingen heel breed, in algemene termen gesteld en is het moeilijk om achteraf vast te stellen wat er nou precies is geleerd, wat de vorderingen en verbeterpunten zijn.

Block afbeelding
De ene visie op onze volgende dertig jaar

De middelen en media waar we ons van bedienen, veranderen revolutionair, maar in de kern blijft veel hetzelfde. Zo lang mensen menselijke reacties blijven vertonen op wat zij om zich heen zien en zelf meemaken, blijft communicatie in de kern op dezelfde manier werken.

Block afbeelding
De andere visie op onze volgende dertig jaar

Over dertig jaar is het vak communicatie onherkenbaar veranderd. Bedienen we ons nu nog noodgedwongen van persberichten, blogs en posts, over dertig jaar spreken we elk persoon één op één aan op exacte die manier, welke het meeste effect sorteert bij die persoon.

Block afbeelding