Contact +31 (0)40 294 52 52/+31 (0)20 582 98 29 Acute ondersteuning bij crisissituaties (24/7) +31 (0)88 505 90 01 English
Crisis
Storytelling
Issuemanagement
HR-communicatie
Campagnes
Veranderen
Bex*Impact Academy
 

CEO positioning: nuttig én nodig

De reputatie van organisaties en hun bestuurders smelten steeds meer samen. Stakeholders rekenen niet alleen het bedrijf af op gedrag en resultaten, maar ook de verantwoordelijke leiders.

Het duurt twintig jaar om een reputatie op te bouwen. En  vijf minuten om die te ruïneren. Als je je dat realiseert… dan ga je dingen anders doen. Aldus de investeerder Warren Buffet. Hij leeft als een van de rijkste mensen in de wereld in een glazen huis. Net als CEO’s van grote concerns. Wat de CEO doet is ook belangrijk voor de organisatie die hij of zij aanstuurt. De reputatie van organisaties en hun bestuurders smelten steeds meer samen. Stakeholders rekenen niet alleen het bedrijf af op gedrag en resultaten, maar ook de verantwoordelijke leiders.

De publieke opinie is grillig. En niet altijd gebaseerd op waarheid. Iedereen leeft, ook al is zijn omgeving dezelfde, toch in een andere wereld. Een klassieke reflex van bestuurders is om bij voorkeur weinig zichtbaar te zijn. Maar in een tijd van steeds meer transparantie werkt dan niet meer. Bovendien: zelf niet communiceren betekent meestal dat er óver jou wordt gepraat zonder dat je daar een stem in hebt.

Zichtbaar zijn

Meestal heeft een organisatie plezier van een zichtbare bestuurder. Zichtbaar als spreker… intern en extern. Het kan ook zichtbaar zijn via social media om betrokkenheid te tonen. Veel burgemeesters geven bijvoorbeeld een goed inzicht in wat ze doen. Het helpt enorm als bestuurders hun menselijke kant laten zien: authentieke, persoonlijke verhalen. Uitkomen voor je mening. Persoonlijke anekdotes en voorbeelden maken de bestuurder sympathiek. Sommigen kiezen er daarbij voor om ook activiteiten in de vrije tijd te tonen. Zeker is dat het publiek een goed beeld krijgt als ze weten: wat raakt je, waar sta je voor? Hier ligt ook een link met issuemanagement. Je hoeft niet alleen te communiceren over inhoudelijke, corporate thema’s (financiën, innovatie en dergelijke) maar juist ook over actuele en maatschappelijke thema’s. Een bestuurder ziet door zijn positie méér dan anderen en kan met zijn verwondering, verbazing of zelfs concrete opvatting hoe het beter kan mensen en ideeën in beweging brengen.

Bex*communicatie adviseert veel bestuurders. Zowel over hun over all reputatie als over optredens, speeches, columns e.d. Neem gerust contact op om daar eens over te praten.

Meer weten?

Bel me gerust op
+31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 53 49 15 39

Deel via
Facebook Twitter Linkedin

Vestiging Eindhoven
Piuslaan 70a
5614 CM Eindhoven
Routebeschrijving
+31 (0)40 294 52 52

info@bexcommunicatie.nl

Vestiging Amsterdam
Prins Hendrikkade 183
1011 TD Amsterdam
Routebeschrijving
+31 (0)20 582 98 29

Home
Wie we zijn
Wat we doen
Nieuws
English summary
Offerte aanvragen
Top tips ontvangen

Acute ondersteuning bij crisissituaties (24/7)
+31 (0)88 505 90 01

Crisis
Storytelling
Issuemanagement
HR-communicatie
Campagnes
Veranderen
Bex*Impact Academy
Privacyverklaring

Home
Wie we zijn
Wat we doen
Nieuws
English summary
Offerte aanvragen
Top tips ontvangen

Crisis
Storytelling
Issuemanagement
HR-communicatie
Campagnes
Veranderen
Bex*Impact Academy
Privacyverklaring

Webdesign & ontwikkeling door Keistoer Interactieve Media