Succesvol veranderen

Ik help jouw organisatie om snel tot de kern van de verandering door te dringen en om dat in effectieve communicatie te vatten. Dat doe ik door een aantal basisvragen te stellen en daarna de strategie te adviseren. Daarmee leg ik de basis voor succesvol veranderen. Tevens coach ik leiders in hun rol tijdens het veranderproces.

Block afbeelding
Eveline ter Laak +31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 10 49 75 61
De kracht van co-creatie in cultuurveranderingen Eveline ter Laak

Aspen Oss is een producent van actieve farmaceutische ingrediënten van hoge kwaliteit en levert deze wereldwijd. Om die positie te houden en uit te bouwen is voortdurende aanpassing aan de omgeving nodig.

Block afbeelding
Duurzame inzetbaarheid eenvoudig en relevant gebracht. Eveline ter Laak

Hoe we DSM medewerkers stimuleren om productief, gemotiveerd en gezond te blijven.

Block afbeelding
Block afbeelding
DSM campagne: aanspreken van eenieders talent DSM gelooft dat elke medewerker een talent heeft. DSM streeft ernaar om juist die talenten aan te spreken en medewerkers uit te nodigen om die talenten in te zetten. De vraag was: ‘hoe krijgen we dit over de bühne’?
Block afbeelding
Training and coaching leaders in change Bosch As the offshore market collapsed over the past years, Bosch Rexroth needed to revise its strategy. The technology company’s new strategy aims for sustainable growth by introducing measures to increase organisational excellence and by investing in innovation.
Block afbeelding
Medewerkers duurzaam anders laten reizen Een grote multinational in de Brainport regio wil haar medewerkers stimuleren om slimmer en duurzamer te reizen naar het werk. Het doel is om de verkeersdruk rondom de campus te verminderen en de groei van de organisatie te faciliteren.
Block afbeelding
Werken aan vertrouwen Communicatie - in een internationaal bedrijf - na een fusie
Philips Healthcare: efficiëntieverbetering Eveline ter Laak

Philips Healthcare start een programma om de productiviteit en efficiëntie van haar Product Creatie Proces (PCP) te verbeteren. Het programma krijgt de naam Best in Class PCP en heeft als ultiem doel dat Philips haar markleiderschap behoudt.

Block afbeelding
Toekomst in beeld: succesfactor bij veranderingen Eveline ter Laak

Als er iets aan verandering onderhevig is, is het wel de energiemarkt. Hoe ziet die er over een paar jaar uit? Hoe kijkt de consument over een paar jaar naar energie? Wie zijn de spelers en wat zijn de onderliggende verhoudingen? Allemaal relevante vragen voor Enexis.

Block afbeelding
Block afbeelding
Case: pragmatische interventie veranderproces Pragmatische interventie om samen een plan te maken
DSM: standaardisatie en centralisatie Eveline ter Laak

Met als doel de financiële dienstverlening wereldwijd te standaardiseren en centraliseren, start DSM het Arjuna programma. DSM richt een Shared Service Centrum met een Back Office in India op en daarnaast nog enkele Front Offices in de regio’s dicht bij de interne klanten.

Block afbeelding
Block afbeelding
Aangescherpt model gedragsbeinvloeding Gedragbeinvloedingmodel getoetst en aangescherpt
Wat ik leer van een pandabeer? Eveline ter Laak

Wat een heerlijke dag vandaag! Een dag vol verandergekte in Burgers Zoo. Vandaag mooie lezingen gehoord en workshops bijgewoond bij het congres organiseren, adviseren en begeleiden met het thema ‘verandergekte’.

Block afbeelding
Pingpongen werkt niet.... Eveline ter Laak

Fris terug van vakantie zit ik gisteravond naar Nieuwsuur te kijken. Een onderwerp over multitasken. Het werkt niet. Sterker nog, het is contraproductief en inefficiënt.

Block afbeelding
Een krachtige online communicatietoolkit Eveline ter Laak

Echt goede communicatie kan een cruciale bijdrage leveren aan het versterken van de effectiviteit en collegialiteit van medewerkers en managers.

Block afbeelding
Communicatief leiderschap Eveline ter Laak

Succesvolle organisaties hebben communicatieve leiders. In 2016 kregen we de vraag om een speler in de chemische industrie te helpen bij het verbeteren van de interne communicatie. Welke middelen kunnen we inzetten om onze koers effectiever te communiceren en de trots van onze medewerkers te vergroten?

Block afbeelding
In het zonnetje! Eveline ter Laak

Leiders, zet je medewerkers eens in het zonnetje!

Block afbeelding
Hoe houd je nieuwe generatie medewerkers betrokken? Eveline ter Laak

Betrokken medewerkers zijn gelukkiger en productiever. Hoe bereik je dat met nieuwe generatie medewerkers?

Block afbeelding
Aandacht gaat over het eerlijke gesprek Eveline ter Laak

Aandachtgesprek #2

Block afbeelding