Over Marlon van den Besselaar

Woonachtig in Utrecht, met een Brabants accent. Of het nu gaat om een nieuwe identiteit, een communicatiecampagne of een creatieve brainstorm. Als creatief werk ik graag met je samen! De goede balans tussen creatie en communicatie is hierin van belang. Mijn doel: ieder communicatievraagstuk creatiever maken.

Block afbeelding
Marlon van den Besselaar +31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 14 59 72 08
Bex*underground
Millennials: lui of strategische andersdenkers? Marlon van den Besselaar

Bex*communicatie heeft sinds een half jaar een millennial-platform: Bex*underground. Een platform dat gelooft in de kracht van anders denken en dit bij organisaties wil stimuleren. En die kracht bevindt zich in het DNA van elke millennial. Waarom? Dat leg ik je uit…

Block afbeelding
Iedereen is creatief! Marlon van den Besselaar

Als creatief krijg ik regelmatig de vraag wat creativiteit nu precies is? Of ik hoor: ‘Ik ben niet creatief hoor’. Iedereen is creatief of heeft creatief vermogen. Maar, net zoals elke andere eigenschap gaat creativiteit de een makkelijker af dan de ander. Dit neemt niet weg jouw creatief vermogen kunt ontwikkelen. Hoe? Dat leg ik je uit.

Block afbeelding
I don't think outside of the box; I think of what I can do with the box.
Leuk zo’n pensioenvarken, maar waar is de hamer? Marlon van den Besselaar

Het pensioen, voor mij nog 41 jaar werken. Tenminste als ik met mijn 67e met pensioen kan. Want, snappen doen ik en mijn mede millennials het pensioen niet. Laat staan dat we erin geloven. Tijd voor wat helderheid en transparantie.

Block afbeelding
Block afbeelding
Een krachtige online communicatietoolkit Echt goede communicatie kan een cruciale bijdrage leveren aan het versterken van de effectiviteit en collegialiteit van medewerkers en managers.
'Voor iedere bestuurder een millennial' Marlon van den Besselaar

Senior vs. junior. Generatie X vs. generatie Y. Bex*underground interviewde communicatieadviseurs Irma van den Meijdenberg (14 jaar ervaring) en Sharona Jansen (1 jaar ervaring). Ze werken allebei als communicatieprofessional bij zorginstelling Thebe en praten over verschillende generaties, anders denken en autoriteit.

Block afbeelding
Block afbeelding
Ik ben een millennial. Hallo, millennial. Afgelopen donderdag bezocht ik de marketing en innovatie beurs van 2017. Wat bleek? Ik was het onderwerp van de dag! Buiten het feit dat ze mij dat wel even hadden mogen vertellen was ik natuurlijk zeer vereerd.
Block afbeelding
Die jeugd van tegenwoordig… Generatie Z zijn de jongeren van nu. Ze zijn tussen de 0 en 16 jaar oud en komen na generatie Y. Wij ‘oudere generaties’ kijken soms vreemd aan tegen de generatie die liever niet belt, maar ‘apped’ en grof geld verdient met gamen en vloggen.
Block afbeelding
Vijf vlogs en een glas kleidrink als ontbijt De alleswetende millennial en generatie Z-er zijn lang niet zo alleswetend als we zelf denken. Weliswaar verspreiden we alles waar we in geloven, maar willen hierbij de context nog weleens vergeten.
Block afbeelding
Training 'Anders kijken naar verandering' Faciliteren en organiseren van bottom-up veranderingen
Block afbeelding
Wearables: van ‘nice to have’ naar ‘need to have’ We schreven al eerder over Generatie Z en Alpha en hun wearables, zoals smart watches, fitbits en brillen. De toekomst van de wearable en het gebruik ervan door andere generaties lijkt steeds dichterbij. Over een aantal jaar is het geen kwestie van ‘nice to have’, maar ‘need to have’. Zeker met de komst van de medische wearable.
Block afbeelding
And the next generation is... Hebben we eindelijk een idee van hoe generatie Z zich ontwikkelt, wordt de volgende generatie geboren. Generatie Alpha is next.
Block afbeelding
Mantelzorger, zo zou je me ook kunnen noemen Bevorderen van participatie van mantelzorgers én vergroten van sociale cohesie. Elkaar weten te vinden voor vragen en hulp. Dát staat centraal in een online campagne in Almere.