Over Marlon van den Besselaar

Marlon studeerde grafische vormgeving én hbo communicatie creatief. Marlon werkt bij Bex* als creatief strateeg. Ze werkt samen met opdrachtgevers als ASML, Digital Realty, VMCA, Roche en DSM. Haar campagnes wonnen verschillende internationale prijzen, zoals twee European Excellence Awards, en ze stond in de finale van CommunicatieTalent 2019.

Terug naar
Onze mensen
Block afbeelding
Marlon van den Besselaar Mvandenbesselaar@bexcommunicatie.nl +31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 14 59 72 08

I don't think outside of the box; I think of what I can do with the box.
Wat is het desoxyribonucleïnezuur van jouw organisatie? Blog van Marlon van den Besselaar

Kun jij op de kringverjaardag van tante Jo vertellen waarom je koos voor je werk en wat jouw organisatie zo uniek maakt? Zonder jargon en met herkenbare praktijkvoorbeelden? Als organisatie is het belangrijk je onderscheidend vermogen scherp op je netvlies te hebben. Om te weten wat je DNA is en hoe dit doorwerkt op je imago.

Block afbeelding
Geen winstmaximalisatie, maar purposemaximalisatie Blog van Marlon van den Besselaar

Succesvolle organisaties zijn goed in communicatie. Natuurlijk. Maar tegenwoordig is dat niet meer voldoende. Een succesvolle organisaties heeft duidelijk voor ogen waarin zij gelooft en verwoordt dit in een ijzersterke, onderscheidende en authentieke propositie.

Block afbeelding
Teamleden Campagnes
Positioneren van binnen naar buiten Blog van Marlon van den Besselaar

Medewerkers van purposegedreven organisaties zijn 40% meer betrokken bij de organisatie. Daarnaast is 70% meer tevreden over het werk dat ze afleveren. De kans dat ze blijven, is 300% groter in vergelijking met andere bedrijven.

Block afbeelding
Twee unieke scholen twee unieke profileringen

Twee speciale scholen met hetzelfde vraagstuk: ‘Hoe positioneren we onze school in een tijd van grote transities in het onderwijs en hoe zorgen we voor een stabiel leerlingenaantal?’ In het voorjaar van 2017 ging Bex*communicatie aan de slag met dit vraagstuk. Wat ontstond, was een overkoepelend proces met twee unieke uitkomsten.

Block afbeelding
Tuinieren met verborgen inzichten Blog van Marlon van den Besselaar

”Een tuin tekenen?”, vragen mensen mij vaak bedenkelijk als ik in een creatieve werksessie de techniek ‘tuintekenen’ uitleg. Vaak gevolgd door ”Ik kan helemaal niet tekenen” en ”Daar heb ik echt meer tijd voor nodig”.

Block afbeelding
Iedereen is creatief! Blog van Marlon van den Besselaar

Als creatief krijg ik regelmatig de vraag wat creativiteit nu precies is? Of ik hoor: ‘Ik ben niet creatief hoor’. Iedereen is creatief of heeft creatief vermogen. Maar, net zoals elke andere eigenschap gaat creativiteit de een makkelijker af dan de ander. Dit neemt niet weg jouw creatief vermogen kunt ontwikkelen. Hoe? Dat leg ik je uit.

Block afbeelding
“Laat los wat je niet vast kunt houden.” Blog van Marlon van den Besselaar

Burn-out. 52 procent van de medewerkers in het ziekteverzuim zit thuis vanwege burn-out klachten. Verbazingwekkend vind ik dit hoge percentage en ons onvermogen om het te doorbreken.

Block afbeelding
Vijf vlogs en een glas kleidrink als ontbijt

De alleswetende millennial en generatie Z-er zijn lang niet zo alleswetend als we zelf denken. Weliswaar verspreiden we alles waar we in geloven, maar willen hierbij de context nog weleens vergeten.

Block afbeelding
Millennials: lui of strategische andersdenkers? Blog van Marlon van den Besselaar

Bex*communicatie heeft sinds een half jaar een millennial-platform: Bex*underground. Een platform dat gelooft in de kracht van anders denken en dit bij organisaties wil stimuleren. En die kracht bevindt zich in het DNA van elke millennial. Waarom? Dat leg ik je uit…

Block afbeelding
And the next generation is...

Hebben we eindelijk een idee van hoe generatie Z zich ontwikkelt, wordt de volgende generatie geboren. Generatie Alpha is next.

Block afbeelding
Block afbeelding
Ik ben een millennial. Hallo, millennial. Afgelopen donderdag bezocht ik de marketing en innovatie beurs van 2017. Wat bleek? Ik was het onderwerp van de dag! Buiten het feit dat ze mij dat wel even hadden mogen vertellen was ik natuurlijk zeer vereerd.
Artificial Intelligence maakt elke toekomst onzeker Blog van Marlon van den Besselaar

Artificial intelligence (AI), we komen er ongemerkt veel mee in aanraking. Een chatbot op bijvoorbeeld een website, of de zelfrijdende auto. AI is meer dan een mooie tool. Het is slimme software die machines slimmer maakt dan mensen.

Block afbeelding
Kracht van anders denken in veranderingen Blog van Eveline ter Laak

Lessen uit transitiemanagement

Block afbeelding
Wearables: van ‘nice to have’ naar ‘need to have’

We schreven al eerder over Generatie Z en Alpha en hun wearables, zoals smart watches, fitbits en brillen. De toekomst van de wearable en het gebruik ervan door andere generaties lijkt steeds dichterbij. Over een aantal jaar is het geen kwestie van ‘nice to have’, maar ‘need to have’. Zeker met de komst van de medische wearable.

Block afbeelding
Die jeugd van tegenwoordig…

Generatie Z zijn de jongeren van nu. Ze zijn tussen de 0 en 16 jaar oud en komen na generatie Y. Wij ‘oudere generaties’ kijken soms vreemd aan tegen de generatie die liever niet belt, maar ‘apped’ en grof geld verdient met gamen en vloggen.

Block afbeelding
Leuk zo’n pensioenvarken, maar waar is de hamer? Blog van Marlon van den Besselaar

Het pensioen, voor mij nog 41 jaar werken. Tenminste als ik met mijn 67e met pensioen kan. Want, snappen doen ik en mijn mede millennials het pensioen niet. Laat staan dat we erin geloven. Tijd voor wat helderheid en transparantie.

Block afbeelding
Een krachtige online communicatietoolkit

Echt goede communicatie kan een cruciale bijdrage leveren aan het versterken van de effectiviteit en collegialiteit van medewerkers en managers.

Block afbeelding
Van ideeënkiller tot resultaatkoning Blog van Marlon van den Besselaar

Het is herkenbaar. Je loopt binnen je organisatie aan tegen een probleem. Of je bent op zoek naar een naam, idee of haakje voor een nieuw project. Je zou hier graag met een aantal mensen constructief over nadenken. Maar, hoe zorg je er nu voor dat je ook echt tot een goed resultaat komt? Iets waarmee je mensen gaat verrassen en je draagvlak creëert

Block afbeelding