Goed communiceren begint bij luisteren

Mensen vergeten te vaak dat luisteren een belangrijk onderdeel is van communicatie. Mijn advieswerk begint juist bij luisteren. Door goed te luisteren begrijp ik waar mensen enthousiast van worden, waar ze tegenop kijken en waar ze behoefte aan hebben. Met deze kennis communiceer ik op de goede momenten met de juiste inhoud en toon.

Terug naar
Onze mensen
Block afbeelding
Mina Shahabi mshahabi@bexcommunicatie.nl +31 (0)20 582 98 29
+31 (0)6 20 91 58 52

Wat er gebeurt àchter de schermen Mina Shahabi

Het was warm die dag, die dinsdag 16 mei 2017. Tegen de tijd dat ik samen met mijn collega’s aankwam in de studio van Pauw in het Westergasfabriek in Amsterdam, kon ik wel een glas water gebruiken.

Block afbeelding
Block afbeelding
Bezoekerscentrum EU voorzitterschap Nederland is van januari t/m juni 2016 voorzitter van de EU. Als voorzitter streeft Nederland ernaar om het publiek te betrekken bij en te informeren over de EU. Daarom is er een bezoekerscentrum ingericht vlakbij het voorzitterschapsterrein in Amsterdam. Bex* heeft het Ministerie van Buitenlandse Zaken daarbij geadviseerd en gefaciliteerd.
Wat Het Nieuwe Werken doet slagen Mina Shahabi

De baas heeft besloten dat dit het jaar wordt waarin HNW wordt geïmplementeerd in de organisatie. Spannend ?Ja. Nieuw? Ja. Makkelijk? Nee. En al helemaal niet als je het tegenovergestelde gewend bent. Hoe slaag je er dan in om een succesvol leider te worden binnen Het Nieuwe Werken (HNW)?

Block afbeelding
De verborgen leider Mina Shahabi

Ik stap binnen in zijn kantoor en ga met een vragende blik zitten. “Yes, sit down, please, I will be right back”, zegt hij met een vriendelijke glimlach op zijn gezicht. Na al die tijd vergeet hij nog steeds dat ik ook Nederlands versta. Ik moet er wel om lachen.

Block afbeelding
Block afbeelding
Right to Play: kinderen kunnen weer even kind zijn Bex*communicatie steunt Right to Play met communicatie advies en ontwikkelde in samenwerking met copywriter Annelies Vlap het Right to Play jaarverslag 2013.
Een praatje met de buschauffeur Mina Shahabi

‘The future is now’ vertelt Mercedes Benz ons in haar nieuwste reclame. Ik ben het er mee eens. We leven al in een wereld met zelfrijdende auto’s, robots, drones, flexibele smartphones, hologrammen en vast nog veel meer spectaculairs waar ik nog nooit van heb gehoord. Hoe ziet de toekomst er dan uit?

Block afbeelding
De weg naar succesvol veranderen Mina Shahabi

De gemeente Amsterdam is vanaf januari 2015 begonnen met de grootste reorganisatie in haar geschiedenis. De gemeente wil daarmee zo'n 120 miljoen euro per jaar besparen. Door resultaatgerichter, gebiedsgerichter en efficiënter te werken.

Block afbeelding
Block afbeelding
Co-creatie als firestarter Hoe bereiken we 1 miljoen jongeren tussen de 13 en 17 jaar en zorgen we ervoor dat zij weten hoe lang ze mogen werken, wat ze wel en niet mogen doen en waar ze recht op hebben? Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid informeert jongeren elk jaar over vakantiewerk.
Met communicatie het verschil maken Mina Shahabi

‘Hoe je met één zinnetje duizenden orgaandonoren extra werft’. De titel triggert me. Het is de titel van een artikel over de effecten van psychische nudges op het menselijk gedrag. Joanne Reinhard, adviseur bij The Insights Team, doet onderzoek naar gedragsbeïnvloeding en ziet dat kleine aanpassingen in een tekst grote gevolgen kunnen hebben.

Block afbeelding
Een beetje oorlog is goed voor verandering Mina Shahabi

Bijna elke avond kijk ik, terwijl ik zelf sta te koken, naar 'Oorlog in de keuken' met Gordon Ramsay. In zijn programma bezoekt de wereldberoemde topkok verschillende restaurants waarvan de eigenaren of het personeel de wanhoop voorbij zijn.

Block afbeelding
Block afbeelding
Gezond en fit bij Philips Gezond en fit bij Philips