Over Peter van den Besselaar

Ervaren communicatieprofessional. Ruime leidinggevende ervaring. Twintig jaar directie-ervaring. Mediatrainer. Issuemanagement. Verandermanagement-expert. Creatief. "Jij brengt met een klein zetje een denkproces met grote gevolgen op gang"

Terug naar
Onze mensen
Block afbeelding
Peter van den Besselaar pvdbesselaar@bexcommunicatie.nl +31 (0)40 294 52 52
+31 (0)6 53 49 15 39

Een idee is pas een goed idee als het steun krijgt Peter van den Besselaar

Spread the word. Een idee is pas een goed idee als het steun krijgt.

Block afbeelding
Block afbeelding
Leestip: De disruptieparadox Bex*communicatie heeft een maandelijkse leestip van een voor de zorg interessant boek. Stuur pvdbesselaar@bexcommunicatie.nl een mail als je de digitale nieuwsbrief wilt ontvangen.
Wat je moet weten over social media gebruik Peter van den Besselaar

De jaarlijkse social mediagedrag monitor onderzoekt veranderingen in het gebruik van social media.

Block afbeelding
Block afbeelding
“Anders werken vraagt nog iedere dag toelichting” Aandachtsgesprek #4
Wederzijdse afhankelijkheid omarmen Peter van den Besselaar

Bex*communicatie is een van de founding fathers van de leerstoel strategische communicatie. Noelle Aarts heeft op 29 maart haar afscheidscollege gehouden. Het had een mooie rode draad: nadenken over het dilemma afhankelijkheid versus autonomie.

Block afbeelding
Block afbeelding
Bijzonder dat het nog bijzonder is Meer vrouwen aan de top? Dat pleidooi is op vrouwendag altijd actueel. Bij HAVEP bestaat de hele directie uit vrouwen.
Mensen met ideeën staan aan de basis van succes Peter van den Besselaar
Ben toch niet zo bescheiden Peter van den Besselaar

Zorgorganisaties zijn te bescheiden. Allemaal. Medewerkers vertellen te weinig wat ze doen. Hoe trots ze zijn. De zorg laat kansen liggen.

Block afbeelding
Block afbeelding
Vertrouwen in onze media is hoog Het vertrouwen in media ligt in ons land hoger dan in de meeste andere landen. Dat blijkt uit onderzoek van PEW Research Center. Opmerkelijk, want ons Centraal Bureau voor de Statistiek meet al heel lang dat de pers tot de minst vertrouwde instituties hoort.
Block afbeelding
Publicatie in Holland Management Review In Holland Management Review nummer 163 is een artikel “Projectmanagement als gezamenlijk avontuur” gepubliceerd met Peter van den Besselaar als co-auteur.
Creatiever door slim te rusten Peter van den Besselaar

Ook in rusttoestand blijft ons brein aan problemen werken.

Block afbeelding
Block afbeelding
Beter samenwerken door betere zelfkennis Inzicht in jouw eigen voorkeuren, kwaliteiten en allergieën
Block afbeelding
Na incidenten aandacht voor ‘second victims’ Incidenten in de zorg zijn pijnlijk voor patiënten, hun naasten én de zorgverleners zelf. Zeker als het voorkomen had kunnen worden. Patiënten voelen zich machteloos, boos en verdrietig na onbedoelde gebeurtenissen. Zorgverleners hebben last van ‘flash backs’en een hoger risico op burn-out. Vaak is de werk-privébalans enige tijd verstoord.
Waar krijgen collega’s stress van? Peter van den Besselaar

Het stresshoofd is een leuk hulpmiddel om in teambijeenkomsten te bespreken.

Block afbeelding
Bejaard door de wasstraat Peter van den Besselaar

Over dertig jaar worden bejaarden gewassen door een geautomatiseerde wasstraat.

Block afbeelding
Block afbeelding
Hoe bereik ik met mijn boodschap iedereen? Iedereen bereiken met een boodschap hoeft geen illusie te zijn.
Block afbeelding
Communicatie over ambitie en beleid Catharina Ziekenhuis in Eindhoven is een topklinisch opleidingsziekenhuis met veel ambitie. De patiënt staat centraal en continu verbeteren zit in het DNA. De ambitie is om het beste ziekenhuis in Zuid-Nederland te worden, gewaardeerd door patiënten, medewerkers en partners.
Block afbeelding
Waardevol leven voor klanten én medewerkers Waardevol leven is het concept achter de belevingsfilm die we maakten voor zorgorganisatie Carintreggeland.
Veranderen als avontuur Peter van den Besselaar

Veranderprocessen starten met een creatief proces, het klassieke denken (analyse, strategie, uitvoering) loslaten.

Block afbeelding
Block afbeelding
Opbloeien door de blik van buiten Zorgbestuurders die ruimte en vertrouwen geven, scheppen een klimaat waarin mensen opbloeien.
Inleven in de doelgroep Peter van den Besselaar

Succesvolle communicatie begint bij inleven in de doelgroep.

Block afbeelding
Activisme is springlevend Peter van den Besselaar

Protesteren via internet is gemakkelijk.

Block afbeelding
Verbeteren met patiëntverhalen Peter van den Besselaar

Patiënten zien zaken die niemand anders ziet.

Block afbeelding
Block afbeelding
Issuemanagement: hoe maak je juiste keuzes? Er zijn zoveel maatschappelijke ontwikkelingen in de zorg, dat het best moeilijk is om juiste keuzes te maken voor jouw organisatie.
Block afbeelding
De ziel van de Dimence Groep ‘De best mogelijke versie van jezelf ontwikkelen’, is de titel en tevens de rode draad in de corporate story die Bex* schreef voor de Dimence Groep.
Block afbeelding
“Ik ben wat rebelser geworden.” Ik voel me vrijer om alles te zeggen
Block afbeelding
SABRE Certificate of Excellence Superior Achievement in Branding, Reputation and Engagement
Block afbeelding
Onderzoek naar effectieve communicatie in de zorg Het Amsterdam Center for Health Communication (ACHC) streeft er naar om gezondheid te bevorderen door middel van wetenschappelijk onderzoek naar effectieve communicatie.
Block afbeelding
Centrum voor Strategische Communicatie gestart Wetenschappelijk onderzoek biedt het communicatievak een beter bestaansrecht en draagt daarmee bij aan de maatschappelijke relevantie.