Stijn Stortelder

Het is tegenwoordig niet zo moeilijk om je doelgroep te bereiken. Maar bereik je ze echt? En ben je in staat om met deze mensen te converseren of ze te activeren? Met relevante content in beeld komen bij diverse doelgroepen en ze daadwerkelijk bereiken. Bij voorkeur digitaal. Want als je dan toch bezig bent, gebruik dan ook de mogelijkheden van nu.

Terug naar
Onze mensen
Block afbeelding
Don’t take Google for an answer

Dankzij onze online footprint kunnen we al veel van elkaar te weten komen. Ter voorbereiding op een pitch kunnen een quick search op Google en wat social kanalen je al een stuk wijzer maken over een potentiële opdrachtgever. Maar is dit beeld dat we vervolgens krijgen voorgelegd wel waarheidsgetrouw?

Block afbeelding
Stream me up, Scotty.

Wie bepaalt tegenwoordig wanneer jij jouw favoriete programma, serie of film kijkt? De zenderbaas of jij zelf? Onze mediaconsumptie verandert en daar spelen partijen als Netflix slim op in. Als voetballiefhebber is mijn oog gevallen op FC Afkicken. In mijn ogen het voetbalprogramma van nu en de toekomst. Waar het te zien is? YouTube.

Block afbeelding
En un momento dado

Het is geen correct Spaans of Catalaans, sterker nog: het is gewoon fout. Maar Johan Cruijff kwam er mee weg. Waarom? Omdat de Spanjaarden blindelings achter Johan aanliepen. Hij was de autoriteit en wat hij zei was onlosmakelijk de waarheid.

Block afbeelding
Block afbeelding
Glassdoor: Disruptor in recruitment en HR Na Engeland, Frankrijk en Duitsland was Nederland het vierde Europese land waar het Amerikaanse HR-platform werd geïntroduceerd. Tijd voor een launch met impact!
Become the agency of the future: get responsive

I love to exchange knowledge and thoughts with other experts. The conferences of our worldwide agency network ECCO facilitate these conversations. While meeting our fellow network partners in Warsaw, we focused on the agency of the future. Insights from different cultures help to put the future in context. I've distilled three insights.

Block afbeelding
Block afbeelding
Echte conversatie = Succesvolle communicatie Bekijk onze bekroonde conversatiecampagne voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Block afbeelding
Co-creatie als firestarter Hoe bereiken we 1 miljoen jongeren tussen de 13 en 17 jaar en zorgen we ervoor dat zij weten hoe lang ze mogen werken, wat ze wel en niet mogen doen en waar ze recht op hebben? Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid informeert jongeren elk jaar over vakantiewerk.
Durf te vragen

Ze zijn een must voor iedere organisatie: grappige gesprekken met klanten op social media. Het doel: scoren. De kracht van social wordt vaak geïndiceerd aan de hand van likes en shares. Maar er zijn meer mogelijkheden op digitaal vlak (let op: niet alleen social media!) waar je wel wat mee kunt. Helaas zijn er weinig organisaties die dit inzien.

Block afbeelding
Activeer je Beliebers

Ben je fan van Justin Bieber, dan word je een Belieber genoemd. Zweer je bij de producten van Apple, dan val je onder de categorie Apple-freaks. Deze Beliebers en Apple-freaks staan onvoorwaardelijk achter hun grote liefde/passie en delen te pas en te onpas hun ervaringen. Ongetwijfeld positief, maar vooral oprecht en gemeend. Ze zijn ambassadeur.

Block afbeelding
Learning by doing

Volgens Facebook was het WK voetbal in Brazilië (2014) het meest besproken sportevent ooit op hun platform. Twitter had het speelschema zelfs verwerkt in haar applicatie, genereerde automatisch landenvlaggetjes in tweets en vroeg je om wedstrijden te volgen. Het WK was ook op social media hot. En als iets hot is kan je je er ook aan branden.

Block afbeelding
Sentimenten tellen niet

Het is een gevleugelde uitspraak voor een extreem spannende wedstrijd of gebeurtenis. Alles moet wijken voor dat ene doel. Sentimenten spelen dan geen rol. Maar hoe anders is dit in de communicatie met je doelgroep? Spelen sentimenten dan ook geen rol in het bereiken van je doelen?

Block afbeelding